هدفون‌های کامپیوتری اپل؛ پایانی برای پورت 3.5 م.م

طبق حق اختراع اپل که در اداره ثبت علائم تجاری و حق اختراع ایالات متحده آمریکا ثبت گردیده است، ظاهراً اپل بر روی حذف پورت 3.5 م.م در آینده نزدیک، مدت‌ها است که کار می‌کند. اگر چه طرح کلی این حق اختراع عادی است اما قابلیت‌هایی را دارا است که ممکن است برای شما جذاب باشد.

به جای پورت 3.5 م.م معمولی، این هدفون با استفاده از یک کابل و کانکتور هر دو سیگنال آنالوگ و دیجیتال را انتقال می‌دهد. با این کار یک کابل می‌تواند کار شارژ و انتقال داده‌های صوتی دستگاه را به طور همزمان انجام دهد، از سوی دیگر امکان خطر تداخل کیفیت صدا با حلقه زمین (جریان ناخواسته‌ای که در رسانایی دو نقطه را به هم وصل می‌کند) را حذف می‌کند. اگر کاربر دستگاه را از طریق پورت لایتینگ شارژ و از طریق پورت 3.5 م.م به موزیک گوش کند، احتمال خطر حلقه‌ی زمین بسیار بالاتر است.

در یکی از تصاویر هدفون با پورتی شبیه به 3.5 م.م معمولی با دستگاه اتصال برقرار کرده است.در آیفون‌های جدید این پورت در پایین دستگاه قرار دارد. در این حق اختراع کابل به یک کانکتور هدفون خاص متصل می‌شود که طبق گفته‌ی اپل این کانکتور می‌تواند USB، SATA و یا هر کانکتور دیگری باشد.

همچنین این هدفون دارای یک کامپیوتر کوچک است که دارای باتری، پردازنده، حافظه و آنتن می‌باشد. این مینی کامپیوتر برای تاییدیه جفت سازی، بافر صدای ورودی و سوئیچ بدون اختلال بین حالت بی‌سیم و سیمی است. به این ترتیب آنتن دستگاه دارای قابلیت دریافت و ارسال سیگنال به صورت بی‌سیم است و اتصال سیمی برای شارژ استفاده می‌گردد.

اپل می‌توانید از این فناوری برای داخل گوش، روی گوش و بیرون گوش استفاده کند که به این معناست شاید آیفون بعدی با EarPods جدید که به دو صورت بی‌سیم و با سیم قابل استفاده می‌باشد، عرضه گردد. درخواست ثبت این اختراع در سال 2014 داده شده که بیانگر این است ساکنین کوپرتینو مدت زیادی را برای حذف پورت 3.5 م.م کار کرده‌اند و ممکن است یک سورپرایز برای طرفداران موسیقی در شهریور ماه داشته باشند.

2Apple-headphones-patent Apple-headphones-patent.jpg