نگاهی نزدیک به کیبورد آی او اس 7

 

با آمدن آی او اس 7 ، آخرین سیستم عامل دستگاه های اپل ، کیبورد آن نیز هم از لحاظ ظاهری و هم باطنی تغییرات زیادی یافت . از لحاظ ظاهری که تفاوتش خیلی قابل توضیح نیست و با تغییر رنگ کیبورد و حروف از رنگ خاکسرتی به سفید و نازک شدن حروف در ظاهر کیبورد دستگاه تغییراتی را ایجاد کرده است .

 

اما همه تغییرات به اینجا ختم نمیشوند و این کیبورد از داخل هم بهبود های فراوانی در آنها ایجاد شده که در این پست به آنها خواهیم پرداخت …

 

 

قابلیت تصحیح خودکاری پیشرفته تر

 

iOS-7-Keyboard-prediction

 

در نسخه های قبلی آی او اس ، قابلیت تصحیح خودکار یکی از ویژگی های بسیار کاربردی [برای خارجی ها و ویژگی ای بسیار دردسر ساز برای تایپ فارسی !] بود که اینک در iOS 7 نیز بهبود های زیادی کرده است و بسیار باهوش تر شده و اینک می تواند غلط های املایی را بهتر شناسایی و تصحیح کند . و حتی اگر بخواهیم میتوانیم گزینه تصحیح خودکار را خاموش کرده تا فقط غلط املایی را بشناسد و آن را پیشنهاد کند اما خود اقدام به تصحیح آن نکند ! این قابلیت در آی او اس 6 هم وجود دارد .

 

iOS-7-Keyboard-Shortcuts-002

.

.

طراحی کیبورد جدید

 

iOS-7-Keyboard-Transluency

در آی او اس 7 ، کیبورد سیستم دارای قابلیت Transparet ( حالت نیمه شفاف) شده است ، اگر در عکس بالا دقت کنید میبینید که در پشت کیبورد یک مسیج قرار دارد که از رنگ آبی محو شده آن مشخص شده است .همچنین کیبورد در آی او اس 7 بسیار روان تر و سریع تر از نسخه های قبل شده است تا اوج راحتی را در اختیار کاربر قرار دهد .

.

.

قابلیت دیکتیشن با ظاهری جدید

iOS-7-Keyboard-Dictation-Siri-waveform

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید ، قابلیت دیکتیشن ( دیکته کردن به سیری برای تایپ دستور خود) هم ظاهر جدید پیدا کرده و مثل خود سیری دارای نماد فرکانس های صدا شده است . همچنین سرعت عملکرد و تایپ آن هم افزایش چشمگیری پیدا کرده است به طوری که پس از استفاده ، تفاوت آن را احساس خواهید کرد .

.

.

کیبورد آی او اس 7 در نسخه آیپد

 

ios-7-ipad-safari-2

این عکس های بالا هنوز رسمی و واقعی نیستند و باید مثل یک شایعه با آنها نگاه کرد و به احتمال زیاد این عکس ها با شبیه ساز برنامه ی XCODE از روی آیفون ساخته شده اند . اما به احتمال 75% کیبورد اصلی آی او اس 7 در آیپد شبیه این است یا حداقل تفاوت های کمی با آن خواهد داشت . همچنین در عکس زیر می توانید به عکسی از سرچ اسپرینگ برد در آی او اس 7 مخصوص آیپد را نظاره کنید .

 

 

ios-7-ipad-spotlight

منبع : iDownloadBlog