نقد و بررسی بازی Angry birds Star Wars II

خشمگین با شمشیری از جنس نور| نقدو بررسی Angry Birds Star Wars II

کوچک یا بزرگ،جوان یا پیر،چاق یا لاغرهایی که در خانه،مدرسه،ماشین،پارک یا هر جای دیگری نشسته یا ایستاده اند،هیچ فرقی نمیکند همه وهمه ی آن ها یک موبایل یا تبلت در دست دارند و باتلاش و سخت کوشی فراوان مشغول بازی اند!

میدانید چه بازی میکنند؟ جوابش تنها دو کلمه است: Angry birds ،این رویای Rovio  است که در حال تبدیل شدن به واقعیت میباشد.

پرچم دار جدید روویو رسیده ،همگی بروید کنار!این  Star wars IIاست که میتازد! بزرگتر و بیشتر از همیشه آمده تا شما را برای مدتی به خوبی سرگرم کند.

ang1Angry birds Star Wars II

شرکت سازنده : Rovio

سبک :Angry birds!

قیمت:0.99$

سیستم عامل مورد نیاز: iOS،Android،Windows Phone

این قسمت از بازی های پرندگان خشمگین در حقیقت هفتمین قسمت اصلی از این سری میباشد.

این بار نیز شرکت Rovio  با دستی پر از ایده های ناب و خلاقیت های فراوان و در عین حال با حفظ اصالت این سری آمده، با تعداد بسیارزیادی شخصیت جدید،با تعداد زیادی دشمن،با کلی پرنده ی احمق آمده تا لبخند را بر لبان شما بنشاند!

میگم کلیشه ای ،بگو خب!

گویا تنها و تنها یک داستان میتواند دراین بازی جریان داشته باشد و آن هم نبرد خیر و شر اما در قالب پرنده  ای آن است،که هر بار با شخصیت های جدید، طراحی های جدید، مکان های جدید اما به صورت تکراری بیان میشود.

خلاصه ی داستان از این قرار است که پرندگان ما در ابتدا خشمگین نبوده اند! بلکه با شادی فراوان و با راحتی خیال و آرامش همراه با تخم های عزیزشان در کنار یک دیگر زندگی میکردند که ناگهان لشکری از خوک های بد جنس به دلیل طمع شدیدشان برای بدست آوردن تخم این پرندگان به آن ها حمله کرده و آنها را به سرقت میبرند و حالا این وظیفه ی شماست که آن ها را بازگردانید.

در این جریان شما با دشمنان مختلفی روبه رو خواهید شد که هر یک به نحوی متفاوت از بین میروند و صد البته مرحله به مرحله دوستان جدیدی نیز به شما خواهند پیوست تا مسیرتان را راحت تر و سریع تر بپیمایید.لازم به ذکر است که در دو قسمت اخیر پرنده ها تا حد کمی قابلیت پیشرفت هم دارند،به عنوان مثال شمیری یه دست می آورند یا قدرتشان به نحوی قایل ملاحظه افزایش میابد

ang2

خشم است که میبارد!

تا انتها بکش و سپس رهایش کن!

این بازی هم نظیر سایر دوستانش همچنان حالت کلاسیک و قدیمی خود را حفظ کرده و شیوه ی پرتاب پرندگان هیچ تغییر قابل ملاحظه ای نکرده است،هنوز هم باید با آن کش بزرگ (یا هر چیزی که خودتان میدانید!) را تا حدی که دوست دارید کشیده و سپس رهایش کنید،البته در این سری تقریبا تمام پرندگان دارای نوعی قدرت مخصوص هم هستند،نظیر داشتن شمشیر نوری،آزاد کردن انرژی از راه دور(به منظور ضربه زدن)،حرکات چرخشی متوالی،پرتاب موشک و…

اما ،این بار شما شاهد بیشترین تعداد کاراکتر قابل بازی هستید،یعنی 30 کاراکترکه به خودی خود هر کسی را جذب میکند.البته اگر این تعداد برای شما کافی نیست ،هنوز چند پرنده ی نسبتا خشمگین دیگر در بخش خرید منتظر شما هستند،تا از قفس آزادشان کنید.

آیا دیگر از بازی کردن به عنوان پرنده ای خشمگین ،خسته شده اید و یا دلتان کمی تنوع میخواهد؟خب روویو فکر این بخش را هم کرده،در این قسمت شما قادر هستید به جای دشمنان این پرندگان هم بازی کنید،یعنی به جای خوک هایی که عمری عادت از بین بردنشان را داشته اید!

هنوز تمام نشده!اگر شما احیانا عروسک(یا مجسمه) ای را به صورت اصل از فروشگاه های روویو خریداری کرده اید،علاوه بر زیبا کردن اتاقتان کاربرد های دیگری هم دارد.شما میتوانید آن ها را توسط دوریبن دستگاهتان اسکن کرده و بعد ازاین عمل ،شما آن را به صورت یک شخصیت قابل بازی در دردستگاهتان در اختیار خواهید داشت!

k-bigpicروویو میخواهد صنعت را هم بدست گیرد!

ang3

این همان قابلیت TELEPODS است

طبق عادت دیرینه ی این بازی،همچنان تعدادی اچیومنت مخفی در اماکن مخنتلف وجود دارد،که شما با به دست آوردن آن ها نه تنها میتوانید امتیازتان را افزایش دهید ،بلکه گاهی با بدست آوردن نقشه هایی مخفی میتوانید مراحل جدیدی را نیز بگشایید.

همچنین بد نیست که اضافه کنم ،شما در این بازی قابلیت سوییچ(تعویض کاراکتر)را هم دارید و درصورتی که به انیمیشن این بازی هم علاقه دارید،میتوانیدآنها را از طریق سبکه ی ToonsTV مشاهده کرده و لذت خود را دوچندان کنید!

زرد،آبی،قرمز،سبز

به قول یکی از دوستان که گفته بود:((فقط مونده که با تم دیابلو بدن بیرون!))،روویو هیچ  تغییر عمده ای در طراحی کاراکتر های قبلی  ایجاد نکرده،اما کاراکترهای جدید به خوبی کار شده اند و همچنین طراحی محیط و به کار بردن عنصرآب  نیز جای تقدیر بسیار دارد.

ساختار های ساختمانی! که  که در بسیاری از مراحل بازی به چشم میخورند به خوبی کار شده اند.

هر چند باید اضافه کنم که در بیشتر بازی های این سری از موتور iphone SDK و به احتمال زیاد به همراه موتوری خانگی یا موتور cocos2D  استفاده شده است.

افکت های افتادن درون آب، انفجار،برق گرفتگی، برخورد به موانع و … نیز بسیار عالی و هماهنگ اجرا میشوند و کمتر شاهد افت فریم هستیم،تخریب پذیری محیط که تقربا مهم ترین عامل برد در این بازی محسوب میشود نیزهمانند گذشته بوده و کمک شایانی برای گرفتن هر سه ستاره به شما خواهد کرد

همچنین باید اضافه کنم ،سازندگان بازی برای آنکه حالت کلاسیک بازی حفظ شود،با وجود تمام تکنیک هایی که برای ساختن انیمیشن وجود دارد که حتی در کارتون های خود این بازی هم به کار میروند،هنوز هم از تصاویر مقطع برای بیان داستان استفده میکنند وهیچ تغیری در کات سین ها نداده اند

به طور کلی فضا و اتمسفر بازی همخوانی کاملی با شخصیت ها داشته و همه جا جنگ ستارگان را به خوبی میتوان احساس کرد!

 BUdpllNCEAAke4T

هم اکنون هواپیماهای فوق مدرن خوک های نازنین را مشاهده میکنید!

نوایی آشنا به گوش میرسد!

شاید بتوان گفت یکی ازصداهایی که همیشه و درهمه جا در ذهن گیمر ها باقی میماند صدای جذاب  این پرندگان به هنگام پرتاب است!

صداپیشگان این بازی همیشه به نحو احسن وظیفه ی خود را انجام میدهند ،به طوریکه اگر بگوییم این بازی را میتوان بیصدا هم اجرا کرد، دروغی بیش نگفته ایم!

کار صدا برداران در این قسمت بسیار زیاد تر بوده زیرا،نه تنها  باید صدای پرندگان جدید را ایجاد میکردند بلکه وظیفه ی صدا گذاری خوک ها ی قابل بازی هم بر دوش آنها بود.

نکته ی جالب این است که در این قسمت صدا ها نه تنها دچار تغییرات اساسی شده اند بلکه حتی صدای پرندگان سابق هم به نحوی حماسی تر شده و به خوبی شما را یاد قهرمانان جنگ ستارگان  می اندارد!

singing

تا آخرش بجنگم؟

در یک جمع بندی کوتاه باید بگویم این بازی با دستی پر از گذشته ها و آینده آمده تا برگی دیگر در دفتر زرین این سری را رقم بزند،این بازی را به کسانی که تا به حال پرندگان خشمگین بازی نکرده اند شدیدا توصیه میکنم.اما کسانی که از قدیم با این بازی بوده اند شاید بعد از 1 ساعت بازی کردن ،این قسمت در نظرشان خسته کننده بیاید.

در حقیقت این بازی به یک استراحت احتیاج دارد تا بتواند دوباره به روز های اوج خودش باز گردد اما چه کنیم که نمیشود حتی یک روز را بدون آن سر کرد،این همان معضل بزرگ Angry Birds استUntitled