نظر سنجی: مخالفت اغلب آمریکایی‌ها با موضع اپل برای آیفون تروریست

با وجود محبوبیت اپل در آمریکا، بررسی‌های انجام شده توسط مرکز تحقیقات پیو نشان دهنده‌ی آن است که اکثریت مردم آمریکا از دولت برای باز کردن آیفون حمایت می‌کنند. طبق نظر سنجی، 51 درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که اپل باید یک iOS خاص برای دستیابی به اطلاعات آیفون تروریست بسازد. 38 درصد مردم می‌گویند که اپل نباید این آیفون را باز کند و 11 درصد نیز نظری ندارند.

وابستگی‌های سیاسی هم به نظر نمی‌رسد که تفاوتی را ایجاد کند. 56 درصد از جمهوری خواهان و 55 درصد دموکرات‌ها می‌گویند که اپل باید این آیفون را باید باز کند. به طور مستقل 45 درصد از آن‌ها به ایجاد نسخه‌ی خاص باور دارند و 42 درصد مخالف هستند.

ظاهراً سن افراد در واکنش آن‌ها در رابطه با این موضوع تاثیر گذار است. 47 درصد افراد بین 18 تا 29 سال معتقدند که اپل باید آیفون را باز کند و 43 درصد مخالف هستند. اما موافقان دولت در بین 30 تا 49 و 50 تا 64 ساله‌ها به 51 درصد افزایش یافته است. 54 درصد افراد 65 ساله و مسن ‌تر از موضع دولت حمایت می‌کنند.

جالب توجه است که 50 درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند موافق دولت هستند (در مقابل 41 درصد افرادی که با اپل موافق هستند). در حالی که بیشتر دارندگان آیفون نیز معتقدند که اپل باید در برابر حکم دادگاه سر تعظیم فرود بیاورد. (آرا 47 به 43 به سود دولت است). 53 درصد از افرادی که دارای گوشی‌های هوشمند غیر اپلی هستند می‌گویند که اپل باید نسخه iOS خواسته شده فدرال را بسازد در حالی که 38 درصد موافق نیستند. آرای افرادی که گوشی هوشمند ندارند نیز 53 به 33 به سود دولت است.

در بررسی‌های پیو 1002 نفر که بالای 18 سال سن دارند، شرکت نموده‌اند که نمودارهای مربوطه در پایین قابل مشاهده است.

A-majority-of-Americans-believe-that-Apple-should-unlock-the-San-Bernardino-terrorists-Apple-iPhone-5c.jpg

A-majority-of-Americans-believe-that-Apple-should-unlock-the-San-Bernardino-terrorists-Apple-iPhone-5cy

A-majority-of-Americans-believe-that-Apple-should-unlock-the-San-Bernardino-terrorists-Apple-iPhone-5cz