نسخه جدید مک بوک 12 اینچی؛ CPU/GPU سریعتر، بهبود باتری و … [بررسی]

اپل مک بوک 12 اینچی خود را با آخرین تراشه سری Skylake، باتری بهتر، حافظه ذخیره ساز با سرعت بالاتر، رنگ رز گلد و … به روز رسانی کرده است.

نوت بوک 12 اینچی اپل در حال حاضر در چهار رنگ طلایی، نقره‌ای، خاکستری و رز گلد در دسترس است. اپل همچنین 8 گیگابایت رم را برای تمامی مک بوک ایر‌های 13 اینچی در نظر گرفته است. مک بوک 12 اینچی همانند قبل با قیمت پایه 1299 دلار عرضه می‌گردد.

فیلیپ شیلر، نایب رئیس ارشد بازاریابی جهانی اپل در رابطه با این مک بوک گفته است: مک بوک باریکترین و سبکترین مکی است که ما تا کنون ساخته‌ایم و این دیدگاه ما برای آینده نوت بوک است. مشتریان عاشق این به روز رسانی می‌شوند، با آخرین پردازنده، گرافیک سریع‌تر، عمر باتری طولانی‌تر و در آخر یک رنگ رز گلد زیبا.

عمر باتری، یک ساعت بیشتر

مک بوک 12 اینچی جدید به لطف آخرین نسل Skylake کمپانی اینتل و استفاده از باتری لیتیوم پلیمر 41.4 w-h یک ساعت بیشتر دوام دارد، باتری نسل قبلی این مک بوک 39.9 w-h بود. این مک تا 10 ساعت وب گردی به صورت بی‌سیم و تا 11 ساعت پخش فیلم را ارائه می‌دهد، در مقابل نسل قبلی 9 ساعت با هر بار شارژ دوام داشت.

Twelve-inch-MacBook-Early-2016-Rose-Gold-Space-Gray-001

همه چیز سریع‌تر

یک رم سریعتر 1866 مگاهرتزی، حافظه ذحیره ساز سریعتر، و کارت گرافیکی (Intel’s HD Graphics 515) که 25 درصد سرعت بیشتری نسبت به نسل قبل دارد. اگر چه اپل به میزان افزایش سرعت تراشه جدید Skylake و حافظه SSD اشاره نکرده است اما طبق بنچمارک عملکرد CPU پانزده تا بیست درصد بهبود داشته و عملیات ذخیره سازی اطلاعات بر روی حافظه‌های مبتنی بر PCIe تا نود درصد سریعتر است.

Apple-MacBook-Air-NAND-Flash-image-001

چیزهایی که مک بوک جدید ندارد

رزولوشن صفحه نمایش رتینا مک بوک جدید هیچ تغییری نکرده است. بر خلاف شایعات، این دستگاه هنوز هم یک پورت USB-C دارد و این بدان معناست اگر کاربران قطعات جانبی بیشتری را می‌خواهند وصل کنند، برایشان هزینه بر خواهد بود. اپل نیز خود به کارایی این پورت اذعان داشته ولی هیچ پورتی را اضافه نکرده است.

علاوه بر این کیفیت دوربین فیس تایم روی همان 480p مانده است، این دستگاه Thunderbolt 3 یا رم DDR4 نیز ندارد.

مشخصات نسخه‌های مختلف و قیمت

مدل پایه این مک بوک یک پردازنده دو هسته‌ای اینتل Core m3 با فرکانس 1.1 گیگاهرتز (با توربو بوست 2.2 گیگاهرتز) ، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه دارد که قیمت آن 1299 دلار است. مدل میان رده این دستگاه 1599 دلار است که با یک پردازنده دوهسته‌ای اینتل Core m5 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز (با توربو بوست 2.7 گیگاهرتز)، 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه عرضه می‌شود. همچنین می‌توان با پردازنده 1.3 گیگاهرتزی اینتل Core m7 (با توربو بوست 3.1 گیگاهرتز) این دستگاه را خریداری کرد.

MacBook-twelve-inch-early-2016-Rose-Gold-image-001