نحوه تشخیص برنامه های 32 بیتی برای آیفون و آیپد

پس از عرضه نسخه‌ آزمایشی iOS 10.1 برای توسعه دهندگان و تست کننده‌های عمومی، مشخص شد كه هنگام استفاده از برنامه‌هایی خاص به شما هشدار داده میشود. اپلیکیشن‌های معمولا قدیمی، نوشته شده با کد ۳۲ بیتی و به روزرسانی نشده برای مدتی نسبتاً طولانی، شامل این هشدار می‌شوند که در هنگام باز کردن آن‎ها به شما گفته می‌شود اپلیکیشن ممکن است سرعت دستگاه شما را کم کند و برنامه نویس اپلیکیشن باید آن را آپدیت نماید.

ایده اصلی اپل برای این کار، دور کردن مستقیم کاربران از استفاده از برنامه‌هایی است که هنوز برای دستگاه‌های ۶۴ بیتی آپدیت نشده‌اند. هشدار در هنگام باز کردن چنین برنامه‌هایی کاربردی به نظر می‌رسد.

32 بیتی

از سوی دیگر اپل در طرحی که از ۷ سپتامبر آغاز کرده، به توسعه دهندگان یک مهلت ۳۰ روزه برای به روزرسانی برنامه‌هایشان داده است.این اقدامات اپل با توجه به عمر ۸ ساله اپ استور، به پیشرفت و بهینه سازی آن کمک قابل توجهی می‌کند.

اما با عرضه اولین بتای توسعه دهنده از iOS 11 مشخص شد كه در این نسخه برنامه‌های 32 بیتی به هیچ عنوان اجرا نمی شوند وحتما باید توسط توسعه دهنده با معماری 64 بیتی سازگار شود.

32 بیتی

در این آموزش مشخص می شود كه چه برنامه‌هایی نیاز به به روزرسانی برای اجرا در ios 11 را دارند.

1- برنامه هایی كه پس از آپدیت به iOs 11 نیاز دارید را روی دستگاه وسیستم عامل فعلی نصب كنید

2- از قسمت تنظیمات به مسیر زیر بروید

Settings → General → About

32 بیتی

3- حال روی گزینه Applications  تپ كنید. در قسمت App Compatibility لیستی از برنامه هایی كه نیاز به بروزرسانی وسازگاری با معماری 64 بیتی را دارند، نمایش داده میشود.

32 بیتی

نكته : اگر بعد از تپ كردن روی قسمت Applications به قسمت App Compatibility  منتقل نشدید، تمام برنامه های نصب شده روی دستگاه با معماری 64 بیتی سازگار هستند ودر iOs 11 بدون هیچ مشكلی اجرا خواهند شد.

اگر برنامه های مد نظر شما هنوز 32 بیتی هستند چه باید كرد ؟

این امكان برای شما فراهم است كه بتوانید بروزرسانی وسازگاری برنامه با معماری 64 بیتی را به اطلاع توسعه دهنده برسانید.

پس از مراجعه به بخش Settings → General → About → Applications روی برنامه مد نظر تپ كنید تا برنامه انتخاب شده در اپ استور باز شود.

حال روی Developer Website تپ كنید تا به وب سایت توسعه دهنده منتقل شود.

32 بیتی

بعد از باز شدن وب سایت از قسمت “contacts” یا فرم “تماس با ما ” و تكمیل فرم، آپدیت برنامه را به اطلاع توسعه دهنده برسانید.

لیست دستگاه هایی كه از تراشه 64 بیتی بهره می برند
  • iPhone 5s/SE/6/6s/7
  • iPad Air and iPad Air 2
  • iPad mini 2, iPad mini 3 and iPad mini 4
  • Sixth-generation iPod touch
  • 12.9-inch iPad Pro and 9.7-inch iPad Pro
  • 9.7-inch iPad (2017)