نحوه ارسال فایل‎های GIF در واتساپ

بالاخره واتساپ به سمت استفاده از GIF کشیده شد. با اینکه این ویژگی دیرهنگام به قابلیت‎های این برنامه اضافه شد. اما حالا مشترکینی که بالای یک بیلیون هستند، قادرند به سرعت در فایل‎های GIF جستجو کنند و  آن‎ها را به اشتراک بگذارند. در حالی که نیازی به پرداخت هزینه بابت این ویژگی نیست.

  اگر از نسخه 2.16.16 به بالا استفاده می‎کنید، حالا قادرید که به جستجو در فایل‎های GIF بپردازید (با استفاده از دیتابیس سایت GIPHY)، ویرایش کنید و بر آن‎ها متن و حاشیه بنویسید و از طریق واتساپ برای دیگران ارسال نمایید. همچنین شما می‎توانید تصاویر زنده (Live) را به فایل‎های GIF تبدیل کنید و هر ویدئوی زیر 6 ثانیه را به صورت فایل GIF به اشتراک بگذارید.

خوشبختانه فایل‎های GIF به صورت خودکار در واتساپ نمایش داده نمی‎شوند. بلکه آن‎ها در قسمت مکالمه با تگ “GIF” در مرکز فایل نشان داده می‎شوند و با کلیک بر تصویر، به نمایش در می‎آید و با ضربه دوباره بر آن متوقف می شود.

اما این قابلیت دقیقا کجاست؟ چطوری کار می‎کند؟

در زیر آموزش لازم نحوه ارسال کردن فایل GIF آموزش داده شده است.

چگونه فایل‎های GIF رابیایم و با دیگران به اشتراک بگذاریم

در خود اپلیکیشن واتساپ می توان از GIPHY استفاده کرد و نیاز به واسطی نیست.

مرحله 1: مکالمه مورد نظر را برای ارسال GIF باز می‎کنیم.

مرحله 2: بر روی آیکن “+”  در سمت چپ قسمت متن ورودی کلیک می‎کنیم.

 

1

 

مرحله 3: “Photo and Video Library“ را انتخاب می‎نمائیم.

مرحله 4: در پایین، سمت چپ، دکمه “GIF” را می‎توانید مشاهده کنید. سپس بر روی آن ضربه می‎زینم.

 

2

 

مرحله 5: با انجام مرحله قبلی، صفحه جستجوی GIF نمایان می‎شود. شما روند فایل‎های GIF در صفحه ابتدایی خواهید دید. بر روی “Search” برای جستجوی فایل مورد نظر کلیک کنید.

مرحله 6: در این مرحله به صفحه ویرایش فایل GIF خواهید رفت. شما می توانید که این فایل را با حرکت دادن نقطه شروع و پایان برش دهید.

 

3

 

در سمت راست، بالا آیکن های مشابهی با Snapchat را مشاهده خواهید کرد. بر روی آیکن Emoji کلیک کنید تا بتوانید استیکرهای Emoji را بر روی فایل قرار دهید (استیکرها را به هر طرفی که بخواهید می توانید بکشید و اندازه آن را تغییر دهید). بر روی آیکن “T” کلیک کنید تا بتوان متنی را بر روی فایل GIF اضافه نمود. همچنین با کلیک بر آیکن “Pen” ابزار طراحی نمایش داده خواهد شد. با انتخاب رنگ می توانید رنگ طراحی را نیز تغییر دهید.

 

4

 

و در پایین صفحه می‎توانید متن مورد نظرتان را اضافه نمایید.

مرحله 7: پس از انجام ویرایش مورد نظر، بر روی دکمه “Send” که در گوشه پایین سمت راست است کلیک کنید.

نکته: گزینه ستاره در فایل‎های GIF.  اگر بخواهید فایل GIFی را که کسی برای شما ارسال کرده، از آن برای خودتان استفاده کنید. بایست بر روی فایل GIF کلیک کرده و انگشت خود را نگه دارید و سپس بر روی آیکن “Star” کلیک نمایید. بعد به بخش “GIF”بروید. بر روی تب“Starred” کلیک کنید تا اینکه فایل‎‎های GIFی را که ستاره گذاری کرده اید را بیابید.

 

5

 

نحوه ارسال ویدئوهای کوتاه به صورت GIF

اگر شما ویدئو کلیپ‎های زیر 6 ثانیه در اختیار دارید. می توانید به صورت فایل GIF ارسال نمایید ( البته که، می توان خود ویدئو را نیز ارسال کرد.)

مرحله 1: به بخش “Photo and Video Library” بروید و بر روی ویدئوی مورد نظر کلیک کنید.

مرحله 2: در ادامه به صفحه ویرایش خواهید رفت. در قسمت بالا سمت راست، یک گزینه سوئیج را خواهید دید. که در سمت چپ آیکن ویدئو است و در سمت راست آن “GIF“ قرار دارد. بر روی “GIF” کلیک کنید.

 

6

 

مرحله 3: حالا شما می توانید فایل GIF را ویرایش کنید و به گفتگو و مکالمه مورد نظرتان ارسال نمایید.

نحوه ارسال تصاویر زنده به صورت فایل GIF

یکی از جالب‎ترین چیزهایی که در نسخه جدید واتساپ، بروز رسانی شده است، این است که در خود برنامه واتساپ، تصاویر زنده را می توان به GIF تبدیل کرد. بدون نیاز به یک برنامه سوم مثل Lively.

تنها مشکل چنین قابلیتی این است که، اساسا تحت عملکرد 3D Touch پنهان شده است.

مرحله 1: از بخش “Photo and Video Library“ تصاویر زنده‎ای را که می‎خواهید به اشتراک بگذاری را بیابید.

مرحله 2: با استفاده از 3D Touch تصویر. یک پاپ‎آپ باز می‎شود. اما هنوز به صورت یک تصویر ثابت نمایش داده می شود و حرکت نمی کند.

 

7

 

مرحله 3: در حالی که 3D Touch را نگه داشته اید، به سمت بالا انگشت خود را بکشید. بنابراین سه گزینه پدیدار می شوند. بر روی “Select as GIF“ کلیک کنید.

مرحله 4: حالا شما صفحه‌ای مشابه با صفحه ویرایش قایل GIF را مشاهده خواهید کرد. حالا تصویر زنده مثل فایل GIF شروع به حرکت می‎کند. در اینجا نیز با توجه به موارد یاد شده می دانید، چه باید بکنید.

کیبوردهای GIFی که خوب کار می کنند

اگر از کیبوردهایی دیگری چون like Gboard یا GIPHY to look for GIFs، استفاده کنید. به ویژگی های مثبت آن پی خواهید برد. با انتخاب گزینه GIF از روی کیبورد و سپس کلیک کردن و نگه داشتن انگشت در قسمت متن ورودی واتساپ، “Paste“ را انتخاب کنید.

 

8

 

فایل GIF اضافه خواهد شد و به صفحه ویرایش خواهید رفت.

منبع: iphonehacks