نازکی را فراموش کنید، فکری به حال قاب باید کرد

این بر هیچکس پوشیده نیست که برای مدتی است اپل کاملا در حال تلاش بی پایان برای نازک‌تر کردن دستگاه‌های خود است. هر آیفون و مک اپل تقریباً همیشه نازک‌تر و سبک‌تر از نسل قبلی خود هستند. در حد گرم و میلی متر تغییرات در این دستگاه‌ها و سخت افزارهایشان صورت می‌گیرد.

برخی از کاربران حاضر هستند دستگاهی کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر داشته باشند ولی عملکرد باتری بهبود یابد. اگر به آیفون 6s نگاه کنیم، می‌توان گفت عمر باتری و نازکی دستگاه قابل قبول است اما اگر یک چیز دیگر نبود بسیار عالی می‌شد. حاشیه‌های بزرگ قاب آیفون!

اگز اپل پنل جلویی دستگاه را تنها به مواردی که لازم است محدود کند، همانند دکمه هوم، خروجی صدا و حسگر مجاورتی، مطممئناً یک آیفون 5.5 اینچی به سایز واقعی خود نزدیک می‌شود.

اگر این حاشیه‌ها به طور قابل توجهی حذف شوند، آیفون می‌تواند یک صفحه نمایش بزرگتر با همین ابعاد دستگاه داشته باشد، شاید یک صفحه نمایش 6 اینچی! با این تغییرات آیفون کوچکتر به نظر می‌رسید اما صفحه نمایش آن بزرگتر جلوه می‌کرد و بیش از پیش رضایت بخش بود.

وقتی اپل حاشیه‌ها را کم کرد دوباره برگردد به نازک‌تر کردن دستگاه، مطمئناً اگر این همه تمرکزی که اپل بر روی نازک‌تر کردن دستگاه گذاشته است، برای حذف حاشیه‌ها می‌گذاشت تفاوت بسیار زیادی حاصل می‌شد. مطمئناً با تغییر سایز باتری، از عمر آن نیز کاسته می‌شود مگر اینکه در ساختار آن تغییر ایجاد شود. برای حذف حاشیه‌ها نیز اپل باید تغییراتی را ایجاد کند.

قاب

موبایل اندرویدی Aquos Cystal شارپ، در پنل جلویی این دستگاه صفحه نمایش در سه طرف تقریبا هیچ حاشیه‌ای ندارد.

شاید مشکل تحمل بیشتر در برابر آسیب دیدگی صفحه نمایش مطرح شود اما در حال حاضر نیز تلفن هوشمند در دنیا داریم  که این کار را انجام داده است و مطمئناً راه حل‌هایی برای این فاکتور نیز وجود دارد. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که زمانی که آیفون رو به نازکی می‌رود، مقاومت دستگاه در مقابل خم شدن نیز کاهش می‌یابد اما این نمی‌تواند دلیل قاطعی برای جلوگیری از این امر باشد. حتی پس از عرضه فبلت‌های اپل گزارشاتی مبنی بر خم شدن این دستگاه در هنگام استفاده روزمره کاربران منتشر شد!

از نظر من آیفون 7 اگر به جای نازک‌تر شدن، بر روی حذف قاب تمرکز کند، رضایتمندی بیشتری را به همراه خواهد داشت. این امر مطمئناً روی زیبایی دستگاه نیز تاثیر مثبت خواهد داشت و طراحی دستگاه را مدرن‌تر جلوه می‌دهد. نظر شما چیست؟ آیا دوست دارید آیفون همچنان رو به باریکی برود و یا اپل تمرکز خود را روی حذف حاشیه‌ها بگذارد؟

iPhone-6-concept-Federico-Ciccarese-003-1024x576