مینگ-چی کو : نسل بعدی اپل واچ با سخت افزار جدید و طراحی قدیمی معرفی می‌شود

نوستر داموس اپل، آقای مینگ-چی کو، به تازگی اطلاعات تازه‌ای را برای اپل واچ نسل بعد پیش بینی کرده است. کو معتقد است که یک اپل واچ جدید در سال جاری میلادی معرفی و عرضه می‎شود ولی آن اپل واچ 2 نیست. این دستگاه از لحاظ سخت افزاری به روز رسانی می‌شود اما از نظر طراحی هیچ تغییر نمی‌کند. در واقع این دستگاه با پسوند “S” همراه خواهد بود که از لحاظ باتری و عملکرد بهبود یافته و دو مسئله‌ی مهم را برطرف کرده است.

ادعاهای کو منطبق با شایعات گذشته، قبل از کنفرانس ماه مارس، است که اپل قصد عرضه‌ی یک اپل واچ شبیه به نسل اول اما با باتری بهتر و دید خوب در فضای باز را دارد. کو هیچ جزئیاتی در رابطه با سخت افزار دستگاه نگفته است. این تحلیلگر معتقد است که فروش این دستگاه تکامل نیافته به 7.5 میلیون دستگاه در سال جاری می‌رسد. کو تخمین زده که اپل 10.6 میلیون دستگاه در سال 2015 فروخته است، البته هیچ آمار رسمی از سوی کمپانی اپل منتشر نشده است. این کاهش با وجود این است که اپل واچ تنها 8 ماه در سال 2015 برای فروش موجود بود و حتی با این شرایط، فروش در سال 2016 کمتر خواهد بود.

زمان عرضه‌ی اپل واچ بعدی هنوز هم در ابهام قرار دارد. در گذشته انتظار عرضه‌ی این دستگاه را در کنفرانس ماه مارس داشتیم البته لازم به ذکر است که بن بجرین (تحلیلگر) قبل از کنفرانس اپل گفت که چنین چیزی رخ نخواهد داد. از سوی دیگر برخی از منابع از معرفی این دستگاه در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل که در ماه ژوئن است، خبر می‌دهند. همچنین امکان دارد که این دستگاه در سپتامبر (شهریور) در کنار آیفون 7 معرفی گردد. اپل به تازگی قیمت ساعت‌های خود را 50 دلار کاهش داده و قیمت مدل پایه به 299 دلار رسیده است. این کاهش قیمت می‌تواند یک حرکت برای بازاریابی باشد و یا تلاش برای کاهش موجودی‌های این دستگاه و عرضه‌ی نسل بعدی باشد.