مقایسه : Live Photos اپل در برابر Motion Photos سامسونگ

با معرفی آیفون 6s و iOS 9، قابلیت Live Photos (تصاویر زنده) اپل نیز رونمایی شد. با Live Photos دوربین دستگاه چند فریم قبل و بعد تصویر را نیز ثبت می‌کند و در آینده می‌توان در هنگام مرور آن‌ها را مشاهده نمود. ثبت تصاویر زنده به آیفون 6s، آیفون 6s پلاس و آیفون SE محدود می‌شود اما تمامی دستگاه‌های دارای iOS 9 قابلیت مشاهده تصاویر را دارند. برای مشاهده تصاویر در گوشی‌های دارای لمس سه بعدی با فشار نمایش داده می‌شوند اما در دستگاه‌های قدیمی با تپ و نگه داشتن انگشت رو صفحه تصاویر زنده پخش می‌شوند.

سامسونگ برای پاسخ به Live Photos اپل در گلکسی S7 و گلکسی S7 اج قابلیت Motion Photo (تصویر متحرک) را اضافه کرد که بسیار شبیه به قابلیتی است که اپل در گذشته در پرچمدار خود استفاده کرده بود. با این وجود این دو قابلیت چند تفاوت با یکدیگر دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تصاویر زنده اپلتصویر متحرک سامسونگ
ثبت فریم‌های قبل و بعد از تصویرتنها ثبت فریم‌های قبل از تصویر
ثبت صدابدون صدا
نبود راه پیشفرض برای استخراجقابلیت استخراج به صورت فایل ویدیویی

این سه تفاوت اصلی برای ویژگی‌های ذکر شده است. دو مورد اول و برتری اپل واضح است.

تصاویر زنده‌ اپل را می‌توان با اکو سیستم iOS به اشتراک گذاشت. البته احتمالا تصاویر زنده به زودی به فیسبوک و اینستاگرام راه پیدا می‌کنند اما مشخص نیست که مشاهده‌ی این تصاویر برای کاربران PC چگونه خواهد بود. در حال حاضر تصاویر زنده در پلتفرم اندروید و PC قابل مشاهده نیست. اگر شما بخواهید این تصاویر را به کاربری که iOS ندارد ارسال نمایید، باید با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث آن را به یک فایل GIF و یا یک ویدیو کوتاه تبدیل نمایید. با اتصال آیفون خود به PC و یا مک می‌توانید تصاویر زنده را در قالب یک فایل ویدیویی ذخیره نمایید.

در گلسکی S7 شما زمانی که می‌خواهید فایل را ارسال کنید می‌توانید تصویر ساکن (تصویر اصلی) را ارسال نمایید و یا تمامی فریم‌ها را در قالب یک فایل mp4 ذخیره و سپس ارسال کنید. علاوه بر این شما می‌توانید که از هر فریم مورد نظر خود یک عکس جداگانه را استخراج نمایید.

می‌توانید ویدیو این مقایسه را در ادامه مشاهده نمایید.


منبع: phonearena