مشکل حسگر اثر انگشت در iOS 9.1

چندی پیش اپل نسخه 9.1 سیستم عامل ios را در اختیار عموم قرار داد. و طبق روالی که اخیراً در پیش گرفته مطلوبیت کاملی در این سیستم عامل دیده نمی‌شود. پس از انتشار عمومی این نسخه گزارشاتی مبنی بر مشکل حسگر اثر انگشت در گوشه کنار فضای مجازی به چشم می‌خورد. حال پس از گذشت بیش از یک ماه از انتشار این نسخه تعداد مباحث این چنینی زیاد شده است!

به گزارش فوربز برخی از کاربرانی که به ios 9.1 آپدیت کرده‌اند با تاچ آی‌دی آیفون و آیپد خود به مشکل خورده‌اند، مشکلی که قبل از به روزرسانی وجود نداشته است. تنها کافیست یک جستجو کوچک در پشتیبانی اپل انجام دهید تا متوجه شوید که این مشکل برای خیلی‌ها رخ داده است. (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)

شکایت‌ها همگی مشابه هم هستند؛ کاربرانی که سیستم عامل آن‌ها ios 9.1 است تاچ‌ آی‌دی آن‌ها اثر انگشتشان را نمی‌شناسد و یا به کندی عمل می‌کند و حتی در ثبت آن مشکل دارد. هارد ریست (نگه داشتن دکمه هوم و پاور به مدت 10 ثانیه) و ریست فکتوری هم مشکلی را حل نکرده است و تنها برای برخی راه حل موقتی بوده است.

فوربز چندین روز قبل از انتشار این خبر با اپل در رابطه با این مشکل در تماس بوده است و پاسخی که اپل برای این مشکل ارائه داده است را در دسترس عموم قرار داد : ”هیچی” 😐

مطمئنا اپل این مشکل را فهمیده است و برای اصلاح آن در ios 9.2 اقدام می‌کند. متاسفانه راه دانگرائید به ios 9.0.2 نیز بسته است و شما هیچ راهی به جز انتظار برای رهایی از این مخمصه نخواهید داشت. شاید برای انتشار عمومی ios 9.1 کمی زود بود و باید اپل مدت زمان بیشتری را برای تست این نسخه از سیستم عامل خود صرف می‌کرد، از طرفی با ارائه این نسخه قصد بستن حفره مربوط به جیلبریک را داشت که شاید باعث سراسیمگی برای انتشار ios 9.1 شد و در پی آن این مشکل برای کاربران به وجود آمد.