مانستر : آیفون تا 15 سال دیگر وجود ندارد!

تحلیلگر موسسه پیپر جفری، جین مانستر یک یادداشت پژوهشی را منتشر کرده است که گفته اپل بر روی یک سیستم واقعیت افزوده/واقعیت مجازی کار می‌کند که به توقف تدریجی تولید آیفون منجر خواهد شد. دستگاهی که شاید بتوان آن را نماد اپل دانست با یک دستگاه واقعیت ترکیبی و یا چیزی شبیه به آن جایگزین خواهد شد. اما این تحلیلگر می‌گوید که این اتفاق در حدود 15 سال دیگر می‌افتد.

گجت‌های واقعیت ترکیبی، جز دستگاه‌های پوشیدنی محسوب می‌شود که با استفاده از یک سری سنسور و دوربین، تصاویر هولوگرافی را با زندگی واقعی ترکیب می‌کند و به شما نمایش می‌دهد. مانستر اعتقاد دارد که گوشی‌های هوشمند در نهایت به سوی دستگاه‌های واقعیت ترکیبی می‌روند. با وجود تمامی حق اختراع‌های ثبت شده، تحقیقات و توسعه اپل در رابطه با این موضوع، این تحلیلگر انتظار ندارد که به زودی برای واقعیت افزوده/واقعیت مجازی از سوی اپل دستگاهی عرضه شود. در عوض او انتظار دارد که در سال آینده گجت‌های شخص ثالثی برای واقعیت افزوده/واقعیت مجازی با بهره‌وری از آیفون و آیپد روانه بازار گردند.

در سال 2018 اپل به توسعه دهندگان اجازه ساخت دستگاه‌های واقعیت افزوده/واقعیت مجازی که برای آیفون تایید شده‌اند را بدهد و قسمتی از برنامه اپل ”ساخته شده برای آیفون” که در حال حاضر برای لوازم جانبی است را اشغال کند.مونستر ادامه داد که: ما معتقدیم که 10 سال دیگر، نسل  زد _به کودکانی که از سال 2000 به بعد متولد شده‌اند نسل زد، یا نت و یا اینترنت می‌گویند_، واقعیت را ناکارآمد می‌داند. ما معتقدیم که مفهوم ”واقعیت ناکارآمد” هم اکنون در گوشی‌های هوشمند امروزی آشکار است؛ و پیشروی واقیعت ترکیبی به کاربران اطلاعات بیشتری را در صورت نیاز ارائه خواهد کرد.