قیمت آیفون در کشورهای مختلف

در یک دنیای آرمانی باید محصولاتی همانند گوشی‌های هوشمند که یکسان هستند، با قیمتی مشابه عرضه شوند اما دنیا خیلی با واژه‌ی آرمانی فاصله دارد! در بازارهای مختلف با توجه به نوسانات نرخ ارز و حتی میزان تقاضا _همان عاملی که باعث قیمت‌های نجومی در ایران با وارد شدن دستگاه‌ها در ابتدای کار می‌شود_ در تعیین قیمت دستگاه‌ها اثر گذار است و در نهایت باعث پرداخت پول بیشتر و یا کمتر از سوی کاربران برای یک دستگاه مشابه می‌گردد. هزینه حمل و نقل و یا پرداختی‌ها بابت واردات از عوامل دیگری هستند که در قیمت گذاری تاثیر گذار می‌باشند. طبق گزارش جدید Deutsche Bank قیمت گذاری در کشورهای مختلف برای آیفون بسیار متفاوت است.

قیمت‌های درج شده برای آیفو‌ن 6 است و قیمت‌های محلی به دلار آمریکا تبدیل شده‌اند تا قیمت پرداختی کاربران مشخص گردد. با وجود اینکه در اغلب کشورها اختلاف قیمت در حدود 10 تا 20 درصد بود، اما در چند کشور قیمت به طور قابل توجه‌ای بیشتر بود. به طور مثال در برزیل آیفون 6 در حدود 930 دلار قیمت دارد، در حالی که این رقم نزدیک به 600 دلار در ایالات متحده آمریکا است. اندونزی، سوئد، هند و ایتالیا پس از برزیل بالاترین قیمت آیفون را دارند. با توجه به نام لاتین کشورهای این لیست، می‌توان نتیجه گرفت که نباید آیفون را از یک iCountry خرید!

اگر ایران در این مقایسه قرار داشت، با توجه به قیمت فعلی آیفون 6، حدوداً در رده‌ی چهاردهم قرار می‌گرفت. آیا تا به حال از کشورهای دیگر آیفون خریداری کرده‌اید؟ قیمت‌ها در چه حدودی بوده‌اند؟

iphone-prices

منبع: businessinsider