قرارداد اپل با شرکت WifiSlam

wifislam logo

 

کمپانی اپل به تازگی شرکت WifiSlam که ارئه دهنده جی پی اس در محیط بسته (indoor-GPS ) می باشد را به خدمت گرفته است. این حرکت از سوی اپل نشان از رقابت با پلتفرم های دیگر بخصوص اندروید در زمینه سرویس موقعیت یابی دارد که گفته می شود مبلغ قرار داد بسته شده با این شرکت مستقر در “سیلکون ولی” 20 میلیون دلار است.

سخنگوی اپل نیز این معامله را تایید کرده و اظهار داشته که اپل هرازگاهی کمپانی های کوچک تکنولوژی را در راستای اهدافش به خدمت می گیرد. این کمپانی طی برنامه ای دو ساله موفق شده تا به اپلیکیشن های تلفن های هوشمند امکان موقعیت یابی به کمک سیگنال های وای فای را بدهد.

به نظر می رسد این برنامه بتواند کمک شایانی به موقعیت یابی دقیق در برنامه های مختلف چون شبکه های اجتماعی کند، مثلا فرض کنید شما در منزل یکی از آشنایانتان با آی دیوایس خود مشغول وبگردی هستید و دوستتان براحتی بتواند شما را در طبقه ساختمان و حتی اتاقتان با دقت 2.5m پیدا کند!

اپل با به خدمت گرفتن WifiSlam  خط و نشانی برای گوگل در فناوری نقشه کشیده ،البته  لازم به ذکر است  Google Maps  در سال گذشته بر روی آی دیوایس ها به خاطر دقیق نبودن اطلاعات دریافتی با انتقادات شدیدی روبرو شد که بعدا تیم کوک مدیر عامل اپل از طرفداران عذرخواهی کرد و دست به تغییراتی در این باره زد. پیش از این گوگل نیز از این فناوری در محیط هایی چون فرودگاه ها ، مراکز خرید و… استفاده کرده است پس گوگل نیز می تواند در رقابت با اپل به گسترش برنامه های خود در زمینه موقعیت یابی در محیط بسته بپردازد.

منبع: iclarified