قابلیت تشخیص چهره آیفون 8 و صفحه تنظیمات این ویژگی را ببینید

تشخیص چهره در آیفون x

قابلیت تشخیص چهره iPhone 8 که معروف به Face ID
با منتشر شدن iOS 11 Gold Master از درود قطعه کد های این سیستم عامل موارد زیادی از آیفون جدید لو رفت . از جمله مواردی که تایید شد قابلیت تشخیص چهره یا همان Face ID و نحوه تنظیمات و کار آن در iPhone X بوده .
ویژگی‌ای به نام Face ID که قرار است جانشین Touch ID یا همان سنسور اثرانگشت در نسخه های قبلی آیفون گردد.

اخیرا یک توسعه دهنده برزیلی Guilherme Rambo چندین ویدیو ویدیویی از نحوه ی کار سنسور Face ID در تویتر منتشر کرده است.

اینبا در آیفون x با رفتن به قسمت Setting  شاهد گزینه تنظیمات جدیدی به نام Face ID & Passcod خواهیم بود ! در واقع باشواهد کلمه Touch ID حذف شده و به جاش Face ID قرار گرفته است .
آیفون جدیدی که به آیفون X معروف شده دارای سنسور تشخیص چهره یا همان Face ID کی باشد که جایگزین سنسور اثر انگشت شده و بجای قفل اثر انگشت؛ یک قفل تشخیص چهره و به همراه یک پین در مواقع ضروری جایگزین شده.

در ویدیو زیر کلیپی از نحوه کار کردن با قابلیت Face ID می بینید :‌

به نظر می رسد سنسور تشخیص چهره از ویژگی Safari Autofill پشتیبانی می کند در حالی که تاچ آیدی این ویژگی را دربر نداشت.به علاوه او‌در این توییت گفته بود

که در حال کار بر روی چیزی به نام D22 ( کدی جدید در سری ایفون های جدید) در ایفون ۷ پلاس و با استفاده از برخی ترفند ها در حال انجام کار بر روی ویژگی های جدید ایفون ۷ پلاس است.

در مورد موارد استفاده و یقین برای کارایی تشخیص چهره (او‌در ادامه افزوده که زمانبندی سنسور Face ID با تشخیص درست نیست.زیرا فقط UI است و واقعی نیست. این درحالی است که سنسور جدید تشخیص چهره باید چیزی نزدیک به دو برابر سریعتر از تاج ایدی یا اثر انگشت باشد.و همینطور گفته که من مطمئن نیستم که پس از هربار استفاده از Face ID ، پیش نمایشی از دوربین یا چهره شما ظاهر شود زیرا پس از چندین بار تست و بررسی فقط چند بار پیش نمایش آن در صفحه ظاهر شد.

در ویدیو زیر نحوه تنظیم Face ID رو میبینید :

 

اگر گفته های او درست باشد ممکن است پیش نمایش فقط برای اولین بار و راه اندازی Face ID ظاهر شود.

 

 

تعدادی دیگر از ویژگی های  Face ID تشخیص چهره :

  •  اثر انگشت باید علاوه بر تشخیص چهره؛یک رمز عددی نیز برای مواقع ضروری تعیین کنید.
  • در طول راه اندازی تشخیص چهره فقط باید یک چهره در مقابل سنسور باشد و اگر چهره های دیگر و چهره ناواضح باشد؛سنسور اخطار میدهد.
  • شما در هنگام راه اندازی باید گوشی را چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ اینچی مقابل سر خود قرار دهید.
  • چهره شما باید حتما در کادر مشخص شده قرار گیرد.
  • برای بهتر عمل کردن سنسور دستگاه از شما می‌خواهد که در هنگام راه راه اندازی سر خود را به طراف بچرخانید.
  • برای تکمیل تایید سنسور؛دو بار از چهره‌ی شما اسکن میگیرد.

و در نهایت توییت کرده که سنسور تشخیص چهره باید چیزی در حدود دو برابر سریعتر از اثر انگشت عمل کند که این واقعا شگفت انگیز است.

via GIPHY