فعال کردن Verification دو مرحله ای برای اپل آیدی

امروز، به نقل از سایت 9to5Mac ،اپل Verification ( مرحله تصدیق اطلاعات پس از وارد کردن یوزر پس) دو مرحله ای برای اپل آیدی ارائه داده است. این Verification  دو مرحله ای در حال حاضر تنها در آمریکا، انگلیس ، استرالیا، ایرلند و نیوزلند امکان پذیر است. نحوه عمل کرد T-SV   یا (Verificationدو مرحله ای) اینگونه است که بعد خرید از آیتیونز از شما خواسته می شود و تا یک کد 4 رقمی را (همانند شکل پایین) وارد کنید. این پروسه دو مرحله ای باعث می شود تا فرد دیگر نتواند با اکانت شما وارد شود یا بدون اجازه شما خرید انجام دهد!

دقت داشته باشین این مراحل برای دیوایس های جدید می باشد و اگر قبلا دیوایستون Verify  شده نیازی به این مراحل نیست!

استفاده از T-SV  کاملا اختیاری است و اگر امنیت اضافی نمی خواهید لازم نیست مراحل را طی کنید. البته اپل این رو پیشنهاد نمی کند و اصرار بر گذراندن این دو مرحله را دارد. دلیل ارئه این روش از سوی اپل پیدا شدن حفره امنیتی بزرگ توسط سایت The Verge  می باشد که این حفره باعث می شد تا با استفاده از تاریخ تولد و ایمیلتان ، اپل آیدی شما ریست شود! اپل Recovery Key  قابل پرینت را برای مواقع فراموشی پسورد یا گم شدن آی دیواستان می دهد ولی با این شرط که این Recovery Key را گم نکنید!

برای فعال کردن T-SV  کافی است به appleid.apple.com مراجعه و زیر لاگین روی تب Password and Security  کلیک کنید. بعد از وارد شدن و جواب دادن به چند سوال امنیتی می توانید گزینه برای فعال کردن T-SV را در بالای صفحه پیدا کنید. سپس برای شروع کار بر روی Get Started کلیک کرده و دستگاه خود را انتخاب می کنید. اگر برنامه Find my iphone را در دیوایستون داشته باشید، رمز عبور موقت به شما شما ارسال می گردد  سپس براحتی هر آیدیوایس یا شماره ای که می خواهید را وارد کنید و خودتان انتخاب می کنید که کدام دیوایس یا شماره را برای ارسال Verification  کد ،در نظر دارید.

بعد از اینکه یک دیوایستان را انتخاب کردید اپل گزینهRecovery Key  را برای پرینت نشان می دهد. برگه ای که دریافت می کنید شامل اطلاعات خصوصی نمی باشد پس آن را در جای امن نگه دارید ( این اطلاعات را نمی توانید با دست بنویسید و بعدا وارد کنید پس حتما پرینت بگیرید)

با اپل اپس بروز باشید  🙂