فروش بد آیفون SE ، فروش خوب آیپد پرو 9.7 اینچی

طبق بررسی‌های Localytics فروش آیفون SE خوب نبوده است، این دستگاه تنها 0.1 درصد از تمامی آیفون‌های استفاده شده در اولین هفته‌ی فروش را به خود اختصاص داده است. رقمی که برای مدل‌ها اخیر بسیار بهتر بوده است.

آیفون 6 حدود 2 درصد از تمامی آیفون‌های استفاده شده در هفته‌ی اول فروش بود. آیفون 6s و آیفون 5s در شرایط مشابه به ترتیب 1 و 0.9 درصد از کل را تشکیل می‌دادند.

بیشترین دستگاه استفاده شده در هفته‌ی گذشته آیفون 6 بود است. این مدل در استفاده یک کاربر از هر سه کاربر آیفون می‌باشد. آیفون 5s در جایگاه دوم از این نظر بوده و 18 درصد را به خود اختصاص داده است. آیفون 6s نیز سهمی 15 درصد داشت. نکته‌ی جالب اینجاست که حضور آیفون 4 اینچی جدید اپل بر روی دستگاه‌های 4 اینچی قدیمی تاثیر نگذاشته است و کاربران آیفون 5 نیز 7 درصد را تشکیل داده‌اند. قدرتمندترین آیفون اپل، آیفون 6s پلاس نیز 6 درصد از کل آیفون‌ها را در هفته‌ی گذشته تشکیل داده است.

دستگاه دیگری که به همراه آیفون SE معرفی شد، آیپد پرو 9.7 اینچی است. این دستگاه که تغییراتی را به خصوص در صفحه نمایش داشت، 0.4 درصد در طول هفته‌ی گذشته استفاده شده است. آیپد ایر 2 نیز چنین سهمی داشت و آیپد پرو 12.9 اینچی 0.3 درصد از کل آیپدها را در هفته‌ی اول فروش خود تشکیل می‌داد. این رقم برای آیپد پرو یک نقطه‌ی مثبت محسوب می‌شود و نشان دهنده‌ی آینده‌ی خوب برای این دستگاه است.

باید منتظر ماند و دید که این روند بد آیفون SE همچنان ادامه خواهد داشت یا خیر؛ با این روند شاید اپل مجبور به توسل به کاهش قیمت و تبلیغات‌های جدید شود.

Apple-iPhone-SE-had-a-poor-opening-weekend.jpg Apple-iPhone-SE-is-ignored-by-iPhone-buyers-during-its-first-weekend-on-sale.jpg The-9.7-inch-Apple-iPad-Pro-did-well.jpg