فروش آیفون SE نمی‌تواند افت فروش آیفون 6s/6s پلاس را جبران کند

آیفون SE که به تازگی عرضه شده، برای کسانی که علاقه به گوشی‌های کوچک دارند و یا بودجه‌ی آن‌ها محدود است، گزینه بسیار مناسبی می‌باشد و افراد زیادی در انتظار عرضه‌ی چنین گوشی هوشمندی بوده‌اند. اما طبق یک گزارش جدید این فروش به گونه‌ای نبوده که کاهش فروش آیفون 6s و آیفون 6s پلاس را جبران کند.

طبق منابع دیجی تایمز سفارشات اپل در  سه ماهه دوم سال 2016، در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال نسبتاً کم است. آن‌ها انتظار دارند که تنها کمی بالاتر از سه ماهه اول با وجود آیفون SE و آیپد پرو 9.7 اینچی سفارش داشته باشند.

طبق گفته‌ی منبع، حتی تبلیغات‌های زیادی که در پشت این عرضه است نیز باعث بالا رفتن تقاضا برای جبران کاهش فروش آخرین پرچمدار آیفون نمی‌شود. فروش دستگاه جدید در سه ماه دوم انتظار می‌رود که بین 4 تا 5 میلیون دستگاه باشد.

در این گزارش همچنین آمده که خرید تراشه برای آیفون 6s و آیفون 6s پلاس در سه ماهه دوم سال 2016 به احتمال زیاد نصف خواهد شد و تامین کننده‌ی اپل فروش جدیدترین دستگاه‌های اپل را نا امید کننده خوانده است.

انتظار نمی‌رود که سفارش تراشه‌ی اپل تا زمان تولید و عرضه‌ی آیفون 7، آیپد پرو جدید و مک‌های جدید افزایش قابل توجهی داشته باشد. هنوز هم زود است که بخواهیم گزارشی را به صورت نسبی در رابطه با آیفون 7 قبول کنیم اما شایعات خبر از صفحه نمایش OLED، مقاومت در برابر آب و شارژر بی‌سیم می‌گویند.

همچنین بخوانید؛ مقایسه فروش در هفته‌ی اول: آیفون SE تنها ۳ درصد آیفون ۶ فروش داشته است