فروش آیفون‌‌های تعمیر شده ارزان قیمت توسط اپل

اپل در سال 2008 اقدام به فروش آیفون 3G تعمیر شده با قیمت ارزان‌ کرد، اتفاقی که برای سایر آیفون‌ها در سال‌های بعدی نیفتاد. حال پس از گذشت 8 سال اپل دوباره دستگاه‌های تعمیر شده ارزان قیمت را در فروشگاه آنلاین خود قرار داده است.

در حال حاضر این کمپانی تنها چند مدل از آیفون 6s و آیفون 6s پلاس را برای فروش قرار داده است. آیفون 6s با ظرفیت 16 گیگابایت 449 دلار، آیفون 6s پلاس 16 گیگابایت 529 دلار و مدل 64 گیگابایتی آیفون 6s پلاس با قیمت 589 دلار به فروش می‌رسد.

در حالی که ممکن است کاربران بتوانند با قیمت‌های پایین‌تری از فروشندگان شخص ثالث دستگاه دست دوم را خریداری کنند، اما این ریسک وجود دارد که دستگاه یک اشکال داشته باشد که در ابتدا مشخص نشود که منجر به تعمیر یا جایگزینی و صرف هزینه‌های زیاد شود.

اپل به طور کلی از فروش آیفون‌های تعمیر شده دوری می‌کند، که احتمالا به خاطر تحت الشعاع قرار گرفتن منبع اصلی درآمد خود و فروش کمتر دستگاه‌های جدید است.

دلیل تغییر عقیده اپل مشخص نیست اما فروش سری آیفون 6s در مقابل آیفون 6 کمتر بود. این کمپانی ممکن است به خاطر تمام کردن موجودی خود از دستگاه‌های قدیمی و رقابت با دستگاه‌های اندرویدی اقدام به فروش آیفون تعمیـر شده کرده است. تمامی آیفون‌های تعمیر شده به صورت آنلاک، با باتری و قاب بیرونی جدید می‌باشند.

منبع: appleinsider