عرضه آیفون 8 به همراه سیری پیشرفته

در حالی که تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند از سرعت بهبود سخت افزار دستگاه‌های خود کاسته‌اند، تمرکز بر روی هوش مصنوعی و دستیارهای صوتی بالا رفته و می‌تواند یکی از عوامل مهم موفقیت یک گوشی هوشمند در سال 2017 باشد. اپل نیز به خوبی از این مسئله آگاه است و طبق گزارشات بر روی بهبود عملکرد سیری با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند.

اپل در آگوست 2016 توانست استارتاپ استرالیایی توری ـTuriـ را خریداری کند و هدف اپل از این خرید بهبود عملکرد سیری بود. طبق گزارش دیجی‌تایمز، اپل بر روی سیری پیشرفته کار می‌کند که همراه با آیفون 8 عرضه می‌گردد. البته در این گزارش به چگونگی این پیشرفت اشاره‌ای نشده است.

سامسونگ، نزدیک‌ترین تعقیب کننده اپل نیز بر روی دستیار صوتی خود که از هوش مصنوعی بهره می‌برد، با نام بیکسبی، کار می‌کند. سامسونگ استارتاپ Viv را، که اعضای آن در پدید آمدن سیری نقش مهمی داشتند، خریداری کرد و با این خرید گام مهمی را برای توسعه دستیار شخصی اختصاصی برداشت. هوآوی در حال حاضر از دستیار آمازون ـ‌الکساـ، استفاده می‌کند و الجی قصد دارد که، در پرچمداری که به زودی عرضه می‌کند، از دستیار گوگل استفاده نماید. تمامی این تحولات از نقش مهم دستیارهای مجازی در آینده گوشی‌های هوشمند خبر می‌دهد.