عرضه آیپد پرو در تاریخ 13 نوامبر – 22 آبان

تبلت قدرتمند اپل که در شهریور ماه جاری به همراه آیفون 6s و آیفون 6s پلاس معرفی شد برخلاف آیفون‌ها که به سرعت عرضه شدند، پس از گذشت هفته‌ها خبر دقیقی برای تاریخ عرضه آن از سوی اپل منتشر نشد و تنها در حال حاضر عرضه در نوامبر در سایت اپل درج شده است. شایعات مختلفی برای تاریخ عرضه آپید پرو منتشر شد، حال با اعتباری که سمز کلاب دارد می‌توان با قاطعیت بیشتری تاریخ عرضه آیپد پرو را اعلام کرد.

Sam’s Club _سمز کلاب، یک شرکت عمده و خرده فروشی آمریکایی_ پیش فروش آیپد پرو را با تاریخ عرضه 13 نوامبر _22 آبان_ که جمعه همین هفته است را آغاز کرده است.

کاربران سمز کلاب می‌توانند آپید پرو را در ظرفیت‌های 32 گیگ و 128 گیگ مدل WiFi سفارش دهند و مدل Wi-Fi + Cellular (مدل پشتیبانی کننده از LTE) برای پیش فروش قرار داده نشده است. سمز کلاب پیش فروش آیپد پرو را با کمی تخفیف آغاز کرده است، برای مدل 32 گیگابایتی 787 دلار ( در اپل 799 ) و مدل 128 گیگابایتی را 937 دلار (در اپل 949 دلار) در نظر گرفته است.

قیمت آیپد پرو از 799 دلار برای نسخه وای‌فای 32 گیگ شروع و بالاترین قیمت برای نسخه Wi-Fi + Cellular با ظرفیت 128 گیگ 1079 دلار است. برای اپل پنسل و صفحه کلید هوشمند نیز همانطور که قبلا اعلام شده بود باید مبلغ جداگانه پرداخت شود. اپل پنسل با قیمت 99 دلار و صفحه کلید هوشمند با قیمت 169 دلار عرضه خواهند شد.

آیپد پرو در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و طلایی عرضه خواهد شد. این دستگاه دو ظرفیت 32 گیگ و 128 گیگ را دارد و خبری از نسخه 64 گیگی نیست. قلب تپنده این دستگاه یک چیپ A9X است، رم آن 4 گیگ و سایز صفحه نمایش 12.9 اینچ با تراکم پیکسلی 256 ppi می‌باشد. آیپد پرو همچنین دارای سنسور اثر انگشت اپل می‌باشد. دوربین پشت دستگاه 8 مگاپیکسل و دوربین جلوی آن 1.2 مگاپیکسل است. برای اطلاعات کامل در مورد آپید پرو می‎توانید به این لینک مراجعه کنید.

باید منتظر ماند تا پس از عرضه جهانی این دستگاه، ورود آن به بازار ایران میسر شود، البته در بدو ورود مطمئناً قیمت‌ها کمی بالا و گاها نامعقول هستتد. پس پیشنهاد می‌گردد برای خرید عجله نکنید.