طرح شماتیک لو رفته از آیفون 7 پلاس؛ دوربین دوگانه، شارژ بی‌سیم و …

کارخانه‌ی شایعه سازی با قدرت کار می‌کند و تمرکز آن روی پرچمدار بعدی اپل است. تحلیلگر کوپرتینویی، مینگ-چی کو، گفته که آیفون 7 آن چنان که باید جذاب نخواهد بود و از سوی دیگر گزارشات خبر از تغییرات عمده در دکمه هوم و ضد آب بودن این دستگاه می‌دهند. حال مجله ژاپنی مک فن با انتشار تصویری ادعا کرده که آیفون 7 پرو جایگزین آیفون 6s پلاس فعلی می‌شود و اطلاعاتی را در رابطه با این دستگاه منتشر نموده است.

این طرح شماتیک چه چیزهایی را مشخص می‌کند؟ متاسفانه به چیزهای زیادی اشاره نمی‌کند که ما از قبل ندانیم. این طرح به حذف پورت 3.5 م.م اشاره می‌کند و اپل به احتمال زیاد از خرید خود، Beats Electronics، برای فروش هدفون‌هایی که از پورت لایتینگ استفاده می‌کنند کمک می‌گیرد. این طرح همچنین به دوربین دوگانه در پشت این دستگاه اشاره دارد که در این ماه‌ها بسیار درباره‌ی آن اخبار منتشر شده است.

با توجه به این طرح، طراحی عمدتاً فلزی آیفون کنار گذاشته می‌شود و با پوشش شیشه‌ای جلو و عقب دستگاه، آیفون 7 از این لحاظ به آیفون 4/4s شبیه می‌گردد. در طرح شماتیک ابعاد آیفون 7 پلاس همانند آیفون 6s پلاس است، اگر چه که تصویر زیاد واضح نیست ولی تغییرات عمده در طراحی نیز مشاهده نمی‌شوند. سه سوراخ کوچک قاب پشتی نیز برای شارژر بی‌سیم استفاده خواهند شد.

ممکن است که اپل روند تکاملی را به جای تغییرات افراطی در آیفون 7 دنبال کند و در تغییرات برای استفاده آن‌ها در آیفون سال 2017 صرفه جویی نماید. اگر تغییرات عمده رخ ندهد سخنان کو درست از آب درمیاید و این روند بد فروش آیفون ادامه دار خواهد بود.