شفاف سازی اپل برای حادثه تروریستی

اپل به صفحه پشتیبانی خود اطلاعات مربوط به نبرد بین دولت و خود را در قالب پرسش و پاسخ قرار داده است. دولتی‌ها به خاطر اطلاعات احتمالی می‌خواهند که این آیفون باز شود ولی اپل به خاطر حفظ امنیت سایر کاربران حاضر به چنین کاری نیست. در این چند وقت مسائل مختلفی در این رابطه بیان شد که اپل سعی کرده با این صفحه پرسش و پاسخ تمامی آن‌ها را جواب دهد. در گذشته نیز تیم کوک بیانه‌ای را در وب سایت اپل منتشر کرد که می‌توانید در اینجا و اینجا بخوانید.

در این صفحه اپل به طور واضح به درخواست دولت برای ایجاد ساخت یک نسخه خاص iOS اشاره کرده است. از اپل خواسته شده که کاری انجام دهد که باعث جلوگیری از پاک شدن داده‌ها پس از وارد کردن 10 رمز عبور اشتباه شود. اپل اضافه می‌کند که تن دادن به این خواسته باعث می‌شود در آینده دولت برای ضبط مکالمه، نظارت و مکان یابی هم چنین روندی را پیش بگیرد.

این غول تکنولوژی تایید می‌کند که نرم افزار درخواستی دادگاه می‌تواند ساخته شود. اما می‌گوید که ساخت نسخه‌ی درخواستی خطرناک است. اپل می‌گوید تنها راه برای تضمین اینکه این ابزار به دست افراد بد نرسد، نساختن آن است.

عده‌ای از اینکه اپل در گذشته برای رمزگشایی آیفون با دولت همکاری کرده سخن گفتند. این کمپانی گفته که قبل از ارائه iOS 8، اطلاعات را از یک آیفون خاص با حکم دادگاه استخراج می‌کرد. اما با ارائه iOS 8 دیگر چنین چیزی امکان پذیر نیست.

در همین بخش اپل این ادعا را که تمکین نکردن از دستور دادگاه صرفا به علت نگرانی برای الگوی کسب و کار خود و بازاریابی برندشان است را رد کرد. این کمپانی همچنین به راه حلی که برای دسترسی به اطلاعات ارائه کرده بود، اشاره نموده است. وصل شدن به یک شبکه وای‌فای که قبلا این آیفون به آن وصل شده و پسوردش در آن ذخیره است، و بکاپ گیری از اطلاعات تلفن که بهترین و آسان‌ترین روش برای دستیابی به اطلاعات بود. اما با ریست شدن پسورد اپل آی‌دی زمانی که این آیفون در بازداشت دولت بوده است دیگر امکان پذیر نیست. اپل پیشنهاد می‌کند که یک کمیسیون با حضور کارشناسان مرتبط برگزار شود و پیامدهای این مسئله در همه‌ی جهات بررسی شود.