شکلک‌های پیشنهادی یونیکد 10 ؛ زامبی، زن با حجاب و ….

کنسرسیوم یونیکد، 51 شکلک جدید را برای یونیکد 10 پیشنهاد داده است. برخی از این شکلک‌ها و لیست کامل آن‌ها در وب سایت‌های Emojipedia و Unicode.org قرار گرفته‌اند. این شکلک‌های پیشنهادی برای سال 2017 هستند و پس از تایید، به سیستم عامل‌های مختلف اضافه می‌شوند. اپل که جز اعضا به حساب می‌آید، همیشه شکلک‌های جدید را به سرعت اضافه می‌کند و ممکن است در آینده نه چندان دور برخی از شکلک‌های پیشنهادی امروز را در iOS مشاهده کنیم.

در این شکلک‌های جدید که برخی از آن‌ها در تصویر بالا قابل مشاهده است، خون آشام، زامبی، جن، ساندویچ، کلم، بشقاب پرنده، نارگیل و …. دیده می‌شود. با مراجعه به این لینک می‌توانید لیست کامل 51 شکلک را دانلود نمایید.

این کنسرسیوم همچنین تغییراتی را برای شکلک‌های موجود پیشنهاد کرده است، از جمله این پیشنهادات اضافه کردن رنگ نارنجی برای شکلک قلب معمولی می‌باشد.

یونیکد 10 در میانه‌های 2017 منتشر می‌شود و شکلک‌های نهایی و جدید در آن زمان قابل مشاهده هستند. این احتمال وجود دارد که این شکلک‌ها در ابتدا به iOS اضافه شوند و اپل با عرضه iOS 11.1 یا iOS 11.2 این شکلک‌ها را در دسترس کاربران قرار دهد. اپل به تازگی با عرضه نسخه آزمایشی iOS 10.2 شکلک‌های یونیکد 9 را در اختیار کاربران قرار داده است.

منابع: Unicode و Emojipedia