شاهکار تیم کوک ، انتشار تصویری فاجعه از دوربین آیفون

آیفون یک دوربین عالی دارد، همگان این را می‌دانند: سریع، قابل اعتماد و ثبت تصاویر با کیفیت! حتی اپل یک صفحه اختصاصی را با عنوان ‘Shot on iPhone’ در وب سایت خود قرار داده است که تصاویر ثبت شده توسط کاربران با آیفون‌های خودشان را آنجا قرار می‌دهد. برخی از این تصاویر آنقدر خوب هستند که می‌توان از آن‌ها در گالری‌های هنری استفاده نمود. اپل با افتخار در صفحه دوربین آیفون نوشته است: تصور کنید چه کارهای می‌توانید با یک دوربین به این پیشرفتگی انجام دهید.

یکی از بزرگترین رویدادها در آمریکا مسابقات سوپر باول است. هیچکسی بدتر از تیم کوک، مدیر عامل اپل از دوربین آیفون برای این مراسم استفاده نکرد. در یک لحظه‌ی هیجان انگیر، کوک تصویری را از زمین بازی ثبت و منتشر می‌کند. لحظه‌ای که پیروزی Denver Broncos بر Carolina Panthers رخ داده بود.

تصویر او دقیقاً لفظ کلمه‌ی ”فاجعه” بود. وحشتناک تار و غیر قابل قبول! این تصویر که در تویتر تیم کوک منتشر شده بود، کاربران این شبکه‌ی اجتماعی را تحریک کرد و سیلی از واکنش‌ها بابت بهره نبردن تمامی آیفون‌ها از لرزشگیر (OIS) را به وجود آورد. امکانی که باعث می‌شود تصاویر واضح‌تری در این شرایط ثبت گردد. واکنش‌ها از اینکه بهترین عکسی است که می‌توانستی بگیری شروع شد و برخی به تیم کوک دستگاه‌های سامسونگ را برای عکاسی بهتر پیشنهاد دادند!

Tweeps-posterized-the-terrible-photo-Tim-Cook-posted-on-Twitter

اپل در کمپین ‘Shot on iPhone’ تصاویر منتخب را بر روی بیلبوردهای کشورهای مختلف درج می‌کند. کاربران نیز با استفاده از برنامه‌های مانند برنامه دوست داشتنی فتوشاپ، برای تمسخر اپل تصویر ثبت و منتشر شده توسط تیم کوک را در قالب یک بیلبورد درآورده‌اند. البته تیم کوک این تصویر فاجعه را از تویتر خود پاک کرد اما تاثیر منفی آن هرگز پاک نشده است.

هیچکس بهتر از تیم کوک نمی‌توانست به دوربین آیفون این چنین ضربه زند، دوربینی که روزانه عکس‌های فوق‌العاده زیادی با آن ثبت می‌شوند. تنها دلیلی که برای این کار تیم کوک به ذهن من می‌رسد، گرفتن رشوه از رقبا برای چنین کاری است!

تیم کوک