هشدار – برخی از شارژرهای 2003 تا 2015 اپل ممکن است باعث خطر شوک الکتریکی شوند! [راه تشخیص]

اپل فراخوانی را برای جمع آوری طیف گسترده‌ای از شارژرهای خود که در 12 سال گذشته با برخی از دستگاه‌های مک و iOS عرضه شده‌اند، منتشر کرده است. این شارژرها با محصولات اپل در بین سال‌های 2003 تا 2015 عرضه گردیده‌اند و ممکن است باعث خطر شوک الکتریکی شود. خوشبختانه این شرکت می‌گوید که احتمال شوک الکتریکی تنها در موارد نادر رخ خواهد داد.

اگر شما از ایالات متحده هستید جای نگرانی وجود ندارد مگر اینکه کیت Apple World Travel Adapter را خریداری کرده باشید. این شارژرهای مشکل دار برای چندین کشور در سراسر اروپا و همچنین استرالیا، آرژانتین، برزیل، کره و نیوزلند طراحی شده بودند.

اگر شما در یکی از کشورهای فوق هستید می‌توانید به راحتی شارژر معیوب خود را با یک شارژر سالم عوض کنید. برای اینکه ببینید شارژر شما هم این مشکل را دارد یا خیر، تنها کافیست درون اسلات داخلی شارژر را نگاه کنید، مکان اتصال بدنه اصلی شارژر با دوشاخه که به صورت کشویی جدا می‌شود. اگر یک کد 4 رقمی را در محل مشخص شده در عکس مشاهده نمودید، شارژر شما باعث شوک الکتریکی می‌شود اما اگر یک کد منطقه مانند EUR, BRA, KOR, ARG, و AUS را دیدید، شارژر شما مشکلی ندارد. برای راهنمایی بیشتر به تصاویر پایین مشاهده نمایید.

شوک الکتریکی

اگر شارژر شما معیوب باشد می‌توانید با مراجعه به این لینک و پر کردن فرم مربوطه شارژر خود را با یک شارژر سالم جایگزین کنید، البته اگر ساکن ایران هستید این طرح شامل شما نمی‌شود و تنها راه خرید یک شارژر جدید و چک کردن این مسئله است!

درست است که این مسئله در موارد بسیار نادر رخ می‌دهد اما هزینه برای جلوگیری از چنین مسئله‌ای عقلانی‌ترین کار ممکن است.