سونی و الجی در کنار هم؛ آیفون 7 و 7 پلاس هر دو با OIS عرضه می‌شوند

تا به امروز شایعات زیادی در رابطه با نسل بعدی آیفون، که احتمالا آیفون 7 و آیفون 7 پلاس (یا آیفون 7 پرو) نامیده می‌شوند، شنیده‌ایم. در حالی که به احتمال زیاد گوشی‌های جدید از نظر ظاهری تغییرات چندانی نخواهند داشت اما از نظر سخت افزاری به خصوص در بخش دوربین تغییراتی خواهند داشت.

بسیاری از شایعات اخیر آیفون 7 پلاس را با یک دوربین دوگانه و OIS (تثبیت کننده اپتیکال)، و آیفون 7 را با یک دوربین معمولی و بدون OIS ترسیم نموده‌اند. با این وجود، تحلیلگر Nomura Securities، کریس چانگ، معتقد است که اپل در هر دو آیفون جدید قابلیت OIS را قرار می‌دهد.

همانطور که احتمالا می‌دانید در حال حاضر OIS تنها در آیفون 6 پلاس و آیفون 6s پلاس وجود دارد. بنابراین آیفون 7 می‌تواند اولین آیفون 4.7 اینچی باشد که به این قابلیت مجهز است. OIS می‌تواند به ثبت عکس و فیلم‌ها با کیفیت بالاتر، به خصوص در محیط های کم نور کمک کند.

تحلیلگر Nomura Securities به این نکته نیز اشاره کرده است که سونی در ابتدا طرف قرارداد اپل برای تولید ماژول‌های دوربین می‌باشد و ممکن است که نتواند به اندازه کافی قطعه در زمان مقرر تولید نماید. در نتیجه اپل باید بخشی از سفارش خود را به الجی بدهد. مطمئناً اپل با حاشیه‌هایی که با استفاده از دو تراشه در آیفون به وجود آمد، تمام تلاش خود را خواهد کرد که هر دو تولید کننده قطعاتی با کیفیت و هم سطح را تولید نمایند.

مطابق سال‌ها اخیر انتظار می‌رود که اپل آیفون جدید خود را در شهریور ماه معرفی و پس از آن روانه‌ی بازار کند.

منبع: barrons