سفارشات AMOLED اپل موجب تشکیل کنسرسیوم در چین شد!

زمانی که اپل سفارشی را برای قطعات آیفون می‌دهد به این معناست که تعداد بسیار بالا است، به طوری که بعضی وقت‌ها شرکت‌های کوچکتر از تامین سفارشات برای محصولات خود دستشان کوتاه می‌ماند. این اتفاق برای سنسورهای دوبین سونی چندین بار افتاده است. این کمپانی در سال 2015 برای تولید قطعه آیفون اینقدر مشغول بود که تنها می‌توانست نیمی از سفارشات مشتریان چینی خود را ارائه کند. چنین شرایطی برنامه توسعه محصول را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهد و کمپانی‌ها را مجبور به وارد کردن قطعات نامرغوب می‌کند که عواقب خود را دارد.

چنین درگیری احتمال در بین سال‌های 2018 و 2020 خواهد افتاد. در آن زمان طبق شایعات اپل از پنل‌های AMOLED برای آیفون استفاده می‌کند و موجب خالی شدن بازار از این پنل‌ها می‌گردد و شرکت‌های دیگر نمی‌توانند نیاز خود را برطرف کنند. چهار کمپانی سازنده گوشی‌های هوشمند در چین برنامه‌ای را در نظر دارند که امیدوارند با این مشکل مقابله کند. Oppo, Vivo, Huawei, و BBK در کمپانی Royole که یک تولید کننده پنل‌های انعطاف پذیر OLED می‌باشد، سرمایه گذاری کرده‌اند. به بیانی دیگر آن‌‌ها یک کنسرسیوم را برای سرمایه گذاری مشترک در پنل‌های OLED انعطاف پذیر در چین تشکیل داده‌اند. با تکیه بر منابع محلی دیگر چینی‌ها نگرانی از سفارشات اپل به کمپانی‌های کره‌ای و ژاپنی ندارند.

این خبر نقش تعیین کننده اپل به عنوان یک سازنده گوشی‌های هوشمند را مشخص می‌کند. سفارشات این کمپانی به تنهایی می‌تواند از یک صنعت همانند ساخت صفحه نمایش حمایت کند. رقابت با این شرکت بسیار سخت است، اما بهتر است بگوییم خوشبختانه کمپانی‌های دیگر از این رقابت دل سرد نمی‌شوند و این به سود مصرف کننده می‌باشد.

منابع: DigiTimes و Apple Insider