سرمایه گذاری مخفیانه اپل برای صفحه نمایش‌های OLED آیفون 8 در JDI

جوینت ونچری کمپانی ژاپنی JDI_ژاپی دیسپلی_ با سونی، هیتاچی و توشیا باعث شده به یکی از بزرگترین تولید کنندگان صفحه نمایش تلفن همراه بدل شود. شایعاتی از چند وقت پیش مبنی بر اینکه، اپل 1.7 میلیارد دلار پول نقد برای خط تولید‌های جدید به این کمپانی تزریق کرده است، به گوش می‌رسید. اگر این خبر صحت داشته باشد، نشان دهنده یک همکاری استراتژیک بلند مدت بین این دو کمپانی برای فراهم کردن پنل‌های LCD گجت‌های اپل می‌باشد. در حقیقت به تازگی JDI با کمی اغراق اعلام کرد که به سختی موفق شده نمایشگرهای جدید آیفون را به اندازه کافی سریع تولید کنند. و به گفته آنان فن آوری بسیار پیچیده‌ای در آن استفاده می‌شود که به احتمال زیاد اشاره به 3D Touch که اپل در حال حاضر از آن استفاده می‌کند، دارد.

با توجه به این شرایط، به نظر می‌رسد که JDI می‌خواهد سهمی از تولید صفحه نمایش‌های OLED را نیز داشته باشد، اگر اپل تصمیم به تغییر تکنولوژی صفحه نمایش در آیفون 8 یا هر نامی که برای آیفون سال 2018 گذاشته شود، JDI ایفا کننده نقش اصلی خواهد بود. ژاپن دیسپلی ظاهرا هزینه‌های پیش بینی شده برای دو سال آینده بخش تحقیق و توسعه را دو برابر کرده است که می‌تواند دقیقا به علت سرمایه گذاری آن‌ها در حوزه صفحه نمایش OLED باشد.

این شرکت اعلام کرده است که کارخانه ایشیکاوا برای یک خط پنل نمونه آزمایشی OLED در بهار سال آینده تجهیز خواهد شد و از ارائه یک نوار نقله جدید از سوی Mobara برای پنل‌های OLED در تابستان آینده خبر داد.

تا بهار سال 2018، ژاپن دیسپلی مطمئنا اهداف بلند پروازانه‌ای را برای داشتن ظرفیت انبوه تولید صفحه نمایش‌های OLED برای تعادل با آنچه که اپل می‌خواهد، دارد. شایعات قبلی که بنابر منابع مختلف اعلام شده بود، خبر از تولید صفحه نمایش‌های OLED توسط الی‌جی و سامسونگ که سرآمد تولید این نوع صفحه نمایش ها هستند، می‌داد. اپل ممکن است برای جایگزین این دو کمپانی JDI را در نظر داشته باشد که اقدام اپل را برای سرمایه گذاری در این کمپانی را توجیه می‌کند.

با توجه به شایعاتی مبنی بر اضافه شدن شیائومی _کمپانی تولید کننده گوشی چینی_ به مشتری‌های الجی و ادعاهای مطرح شده مبنی بر خیز اپل برای استفاده از پنل‌های OLED در سال‌های آینده، می‌توان امید داشت که این فن آوری به سرعت به بلوغ خود نزدیک شود و هزینه ساخت آن نیز کاهش یابد و تبدیل به جریان اصلی تولید گوشی‌های آینده شود.