سامسونگ سهام تولید کننده ی شیشه ی صفحه ی آیفون را میخرد!

شرکت Gorilla Corning یک شریک جدید خواهد داشت : شرکت کره ای سامسونگ ! این شرکت که تولید کننده ی شیشه های ضخیم برای صفحه های آیفون است ، قرار است 7.4 درصد سهام مالکیت خودش رو،  در قراردادی به ارزش 2 بیلیون دلار در اختیار سامسونگ قرار دهد . طبق این قرارداد ، شرکت Gorilla Corning تامین قطعات سامسونگ برای ده سال رو به عهده میگیرد و پول دریافتی از سامسونگ رو برای پیش بردن تحقیقاتش در زمینه ی تکنولوژی صفحه های خمیده به کار میگیرد.

 

gorilla-glass-3-promo

 

طبق قرارداد ، این معاملات باید تا پایان سه ماهه ی اول سال 2014 انجام شود . البته لازم نیست خیلی فکر کنیم تا هدف سامسونگ از این قرارداد رو متوجه بشیم . شرکت Gorilla Corning از سال 2007 تولیدکننده ی شیشه ی صفحه ی آیفون بوده و سامسونگ با این اقدام جدیدش ، حالا میتونه زودتر از هر کمپانی دیگه ای به جدیدترین تکنولوژی های این شرکت ، از جمله تکنولوژی صفحه های خمیده دست پیدا کنه .

سامسونگ پیش از این هم حق امتیاز تکنولوژی ساخت صفحه های OLED رو به مبلغ 347 میلیون دلار خریده بود . پیش از تولید آیفون های 5s و 5c این شرکت شیشه سازی خبر داده بود که در حال کار بر روی تکنولوژی های جدیدی برای این آیفونهاست .

حال باید دید که آیا باز هم اپل در آینده همکاری خود با این شرکت را ادامه خواهد داد؟

و آیا سامسونگ میتواند بااستفاده از این فرصت ویژه ، اسمارت فون با صفحه های خمیده ی خود را زودتر به بازار ارائه کند یا نه؟