سامسونگ در ویدیوی تبلیغاتی جدید، آیفون ۶ پلاس را پدربزرگ خطاب می‌کند

سامسونگ به تازگی ویدیوی تبلیغاتی‌ای منتشر کرده است که در آن قابلیت شارژشدن بی‌سیم گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس۶ اج پلاس را به رخ کشیده و آیفون را بخاطر نداشتن چنین امکانی دست می‌اندازد. شعار تبلیغاتی‌ای که سامسونگ در این آگهی استفاده کرده است بسیار شبیه به شعار تبلیغاتی کمپین اخیر اپل با عنوان If it’s not an iPhone, It’s not an iPhone است. سامسونگ با شعار It’s Not a Phone, It’s a Galaxy، معتقد است که گوشی‌های هوشمند این شرکت تنها یک گوشی نیستند، بلکه یک کهکشانند.

 

در این ویدیوی تبلیغاتی، سامسونگ آیفون ۶ پلاس را بخاطر نداشتن قابلیت شارژ بی‌سیم، پدربزرگ خطاب کرده و آن را دستگاهی عقب‌مانده از تکنولوژی روز می‌نامد. سامسونگ این آگهی را به فاصله‌ی یک روز پس از معرفی آیفون ۶اس و ۶اس پلاس منتشر کرده است. بنابراین با این که در آگهی، آیفون‌های نسل پیشین را می‌بینیم، اما طبیعتاً سخن سامسونگ شامل حال آیفون‌های جدید نیز می‌شود.

 

 

اگر تنها موضوع شارژشدن را در نظر بگیریم، سخن سامسونگ چندان بیراه نیست. گوشی‌های آیفون در زمینه‌ی فناوری شارژشدن چندین قدم از گوشی‌هایی نظیر گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس۶ اج پلاس عقب‌تر هستند. اما چندین نکته وجود دارد که نباید فراموش کرد. نخست این که مانوردادن سامسونگ روی این موضوع کاملاً طبیعی است. زیرا از یک سو عادت این شرکت به دست انداختن رقباست و از سوی دیگر، قابلیت شارژشدن بی‌سیم از معدود قابلیت‌هایی که این شرکت از اپل کپی‌برداری نکرده است. نکته‌ی دیگر این که به هر حال آن چه که اهمیت دارد بازدهی باطری در عمل و طول عمر آن است. و کمتر کسی را می‌توان یافت که با وجود عمر باطری قابل قبول گوشی‌های آیفون، از نبود فناوری‌هایی نظیر شارژشدن بی‌سیم در آن‌ها گله کند.