سامسونگ جایگاه اول اپل در آمریکا را غصب کرد

نیمه اول سال 2016 برای سامسونگ به یاد ماندنی خواهد بود، این غول تولید کننده گوشی کره‌ای توانست جایگاه اول در آمریکا را با تصاحب 28.8 درصد سهم بازار از آن خود کند. کمپانی اپل با 23 درصد از سهم در جایگاه دوم قرار دارد و الجی با 17.1 درصد در رتبه سوم قرار گرفته است.

گلکسی S7/S7 اج فروش خوبی در آمریکا داشت و کاربران استقبال بهتری نسبت به نسل قبلی آن کردند. در اوایل ماه آوریل موسسه Counterpoint ادعا کرد که گلکسی S7 نسبت به نسل قبلی خود 30 درصد فروش بهتری در ماه اول و خاک ایالات متحده آمریکا داشته است.

طبق بررسی‌های Jeff Fieldhack، تغییر زمان عرضه به اوایل مارس برای سامسونگ کارساز بوده، از سوی دیگر ارائه محصولاتی همچون هدست واقعیت مجازی و فروش به صورت یکی بخر، دو تا ببر (:D)، تاثیر مستقیم در فروش داشته است.

فروش پایین آیفون 6s نیز یک برتری دیگر برای سامسونگ محسوب می‌شود. سال گذشته فروش گلکسی S6 توسط آیفون 6 لطمه خورد، که یک محرک قوی برای ارتقاء گوشی‌های هوشمند توسط کاربران بود. در سال 2016، آیفون 6s با همان تقاضا مواجه نشد و شرایط بهتری برای خودنمایی گلکسی S7 به وجود آمد. علاوه بر این محدودیت‌ها در عرضه‌ی گلکسی S6 باعث از دست رفتن فرصت‌ها برای سامسونگ شد اما این کمپانی جبران کرده است.

این تنها سامسونگ نیست که از لغزش اپل استفاده کرده است. فروش الجی نیز موفق بوده و این شرایط پس از معرفی G5 بهتر شده است. این گزارش سه ماهه اول مالی و فروش را پوشش نمی‌دهد، که به این معنی است تاثیر گوشی هوشمند ماژولار الجی در پایان ماه ژوئن مشخص می‌شود.

منابع: Business Korea , Counterpoint Research