زندگینامه استیو جابز با زبان فارسی و فرمت Epub [آپدیت شد]

همانطور که چندی پیش در سالروز فوت استیو جابز اعلام کردیم، سرانجام کتاب زندگینامه مرد افسانه‌ای تکنولوژی و اسطوره‌ی اپل آماده شد!

این کتاب به دلیل نبودن نسخه مناسب تایپی، تعداد بسیار زیاد پاورقی‌ها و…. بعد از مدت‌ها ترجمه هنوز به فرمت Epub تبدیل نشده بود و تنها نسخه ترجمه شده به صورت الکترونیک کار ارزشمند آقای ناصر دادگستر بود که متاسفانه با استفاده از فونت‌های دستکاری شده استخراج متن به هیچ وجه ممکن نبود! اما به دلیل ارزش این کتاب به خصوص برای اپل دوستان و عاشقان تکنولوژی بر آن شدیم که برای سهولت در استفاده و بهره برداری لازم این امر را فارق از موانع موجود به سرانجام برسانیم. این کتاب برای رسیدن به این مرحله بالاجبار تماماً تایپ شد و امید است که با تلاش‌های زیادی که برای داشتن حداکثری کیفیت این کتاب داشته‌ایم، علاوه بر ادای احترام به بنیان گذار فقید اپل، رضایت شما کاربران گرامی را نیز به همراه داشته باشد.

استیو جابز گرچه در زندگی شخصی اش فرد موجهی نبود اما در زمینه کاری الگوی بسیار خوبی برای همه ی ما میتواند باشد. از یک کارگر ساده تا یک مدیر کمپانی بزرگ میتواند با بررسی زندگی وی درس های بزرگی را بگیرد. این نسخه کتاب دیجیتال برای تلفن های هوشمند و تبلت ها بهینه شده است و مزیت های بسیاری نسبت به فرمت PDF دارا است. می توانید نوع فونت، اندازه فونت، رنگ پس زمینه و …. را به راحتی در دستگاه خود تغییر دهید. در این نسخه از این کتاب تمامی متن، عکس، پاورقی و … ها درج شده و حتی گاهاً مطالبی همانند ویدیو متفاوت فکر کن( به همراه ترجمه کامل ویدیو) و قرار دادن لینک ویکیپدیا برای برخی از موارد برای فهم بهتر اضافه شده است. و به جرات میتوان گفت که این بهترین کتاب ساخته شده به فرمت EPUB در جهان است!!!
تصاویری از محیط کتاب:
IMG_7597 IMG_7599IMG_7598  IMG_7600
راهنمای استفاده از کتاب:
کتاب های EPUB قابلیت های زیادی دارند و کتاب های قرار گرفته در اپل اپس از حداکثر امکانات برخوردار است و میتوان آنها را حرفه ای ترین کتاب ها EPUB دانست. برای دسترسی به سرفصل های کتاب کافیست از منو بر روی قسمت یا فصل مورد نظر تپ کنید که پس از تپ به مکان انتخاب شده هدایت خواهید شد. برخلاف سایر کتاب های EPUB تمامی پاورقی ها و لینک ها در این کتاب حفظ شده است. برای ارجاع به لینک مورد نظر یا رسیدن به پاورقی متن مربوطه کافیست بر روی آن تپ کنید، به صورت خودکار به صفحه وب سایت مربوطه یا پاورقی هدایت میشوید.
کتاب های فارسی به این فرمت به کلی روند بارگذاری کندی رو دارند ولی با تمهیدات انجام شده روند بارگذاری به سریعترین وجه ممکن انجام خواهد شد و با توجه به حجم بالای مطالب، عکس‌ها و پاورقی‌های موجود در کتاب ممکن است در برخی از دستگاه‌ها در بازه زمانی 1-2 دقیقه‌ی اول کند عمل کند که صرفا محدود به همان 1-2 دقیقه است و برطرف خواهد شد.
جالب هست که بدونید استیو جابز و اطرافیانش هیچگونه محدودیتی برای نوشتن مطالب برای نویسنده قائل نشدند و تمامی حقایق گفته شده است که با خواندن کتاب این موضوع را درک می‌کنید که البته باعث جذابیت دو چندان این اثر نیز شده است.

قسمتی از کتاب:

مدرسه ي ابتدايي اش مونتا لوما  متشکل از يک سري ساختمان کم ارتفاع مربوط به دهه ي ١٩٥٠، و چهار خيابان دورتر از خانه شان بود. استيو محيط ملالت بار آنجا را با شوخي هاي خرکي تحمل مي کرد: «دوست خوبي به نام ريک فرنتينو  داشتم . انواع دردسرها را براي خودمان درست ميکرديم . مثلا يک پوستر زديم به تابلوي اعلانات با اين مضمون که “حيوان خانگي ات را به مدرسه بياور.” واقعا ديوانه کننده بود. توي مدرسه سگ ها دنبال گربه ها گذاشته و معلم ها هاج و واج کنار هم نشسته بودند.» بار ديگر بعضي از بچه ها را متقاعد کردند که رمز قفل دوچرخه شان را به آن دو بگويند: «بعد رفتيم بيرون و همه ي رمزها را عوض کرديم ، هيچ کس نتوانست دوچرخه اش را باز کند. تا آخر شب طول کشيد تا قضيه حل شد.» با رفتن به کلاس سوم ، شوخي ها کمي خطرناک شدند: «يک بار مواد محترقه زير صندلي معلم مان خانم ترمن گذاشتيم . يک شوک اساسي بهش داديم .»
توجه: برای تهیه این کتاب هفته‌ها وقت گذاشته شده است، لذا خواهشمند است از به آپلود فایل کتاب در مکان‌های دیگر جداً خودداری فرمایید و برای اشتراک گذاری کتاب در سایت‌ها، انجمن‌ها و وبلاگ‌ها تنها به این صفحه لینک دهید.

مژده: با توجه به کمبود شدید کتاب‌های Epub منتشر شده به زبان فارسی، و کیفیت نامطلوب کتاب‌های موجود و در جهت کمکی هر چند اندک به فرهنگ والای کتاب خوانی به زودی بخش اختصاصی این کتاب‌ها با عنواین مختلف و متنوع در وب سایت بزرگ اپل اپس راه اندازی می‌شود.

آپدیت 1.1:

بهبود سرعت بارگذاری کتاب

رفع مشکلات جزئی منو

برای دانلود کتاب کلیک کنید.

آموزش استفاده از این فرمت در دستگاه‌های اپل