رمزهایی به شکل خطوط رنگی؛تاریخ برگزاری WWDC 2016 [ویژه]

طبق اعلام رسمی اپل، کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل از 24 خرداد تا 28 خرداد (13 تا 17 ژوئن) در Moscone سان فرانسیسکو برگزار می‌شود و جلسه‌ی شروع این کنفرانس دوشنبه در Bill Graham Civic می‌باشد. نکته‌ی جالب WWDC 2016 این است که سیری قبل از اعلام رسمی اپل تاریخ را لو داده بود! در اوایل روز گذشته زمانی که از سیری برای تاریخ کنفرانس سوال پرسیده شده بود در پاسخ می‌گفت که هنوز تاریخ این کنفرانس اعلام نشده است، اما بعد از ظهر دیروز، قبل از اینکه حتی در وب سایت مربوطه اپل نیز اعلام شود، سیری زمان را لو داد.

این مراسم عمده‌ی تمرکزش بر روی نرم افزار است، و تصویری که به عنوان تیزر منتشر شده حاوی خطوط رنگارنگ است که جملاتی رمزی را در آن مشاهده می‌کنید. این جملات به موارد مورد بحث در کنفرانس اشاره دارند.

یک نکته‌ی جالب در جملات وجود دارد، برخی از جملات به اپلیکیشن‌ها اشاره دارد!

“Hello love at first swipe.” – سلام بر عشق در اولین کشیدن (swipe)

این جمله احتمالا به برنامه Tinder اشاره دارد که کاربران با کشیدن به سمت چپ و یا راست پروفایل‌های کاربران را مشاهده می‌نمایید. تیندر برنامه‌ای است که با استفاده از GPS کاربران اطراف را برای آشنایی شناسایی می‌کند.

“Hello self-combusting selfies” – سلام بر سلفی‌های خود تخریب.

این جمله احتمالا به برنامه Snapchat اشاره دارد. قابلیتی در این برنامه وجود دارد که می‌توان برای مشاهده تصویر توسط فرد مقابل زمان تعیین کرد.

“Hello other side of the road” – سلام بر آن طرف جاده.

این جمله احتمالا به بازی Crossy Road اشاره دارد، در این بازی باید شخصیت بازی را از جاده‌ها عبور داد.

“Hello double tap heart”- سلام بر قلب با تپ دوگانه.

این جمله نیز احتمالا به برنامه‌ی اینستاگرام اشاره دارد. زمانی که شما بر روی یک تصویر دو بار پشت سر هم تپ کنید تصویر لایک و یک قلب برای لحظاتی نمایش داده می‌شود.

“Hello rain in five minutes”  – سلام بر باران در پنج دقیقه.

این جمله احتمالا به برنامه Dark Sky اشاره دارد، یک برنامه هواشناسی که زمان باقی مانده را تا یک رویدادی آب و هوایی نمیش می‌دهد.

“Hello 6 seconds of fame” – سلام بر 6 ثانیه از شهرت.

این عبارت می‌تواند به برنامه‌ی Vine اشاره کند، این برنامه برای ساخت و به اشتراک گذاری ویدیوهای 6 ثانیه‌ای به کار می‌رود.

سایر جملات نیز احتمالا به اپلیکیشن‌های ذکر شده در جلوی عبارات اشاره دارند.

Hello yogi on my wrist. Pocket Yoga – نرم افزار یوگا

Hello driver, fast as you can. Uber – نرم افزاری برای ارتباط راننده و مسافر

Hello workout in my living room. 7 Minute Workout – برنامه‌ای برای ورزش روزانه

Hello every pitch, every highlight. MLB At Bat – برنامه‌ای برای علاقمندان بیس بال

البته این اشاره‌های گفته شده تنها گمانه زنی هستند و احتمال دارد که درست نباشند. آخرین جلمه نوشته شده در این تیزر نیز ”سلام بر ایده‌ی بزرگ است” که ممکن است مهمترین بخش این کنفرانس باشد. در این کنفرانس باید شاهد معرفی iOS 10 نیز باشیم. در WWDC سال گذشته کمپانی اپل، آی‌اواس ۹، او اس ایکس ۱۰.۱۱، واچ او اس ۲ و اپل موزیک را معرفی کرد. از موارد دیگری که امکان معرفی آن در این کنفرانس وجود دارد، یک مک بوک جدید بسیار نازک و نسل جدیدی از اپل واچ است.