رقابت تنگاتنگ Chromebook و مک بوک در بازار آمریکا

با ورود سیستم عاملهای جدید و لپتاپهای ارزان قیمت بازار رقابت نیز در این روزها به اوج خود رسیده است.تا قبل از به میدان آمدن Chrome OS و لپتاپهای Chromebook کسی فکرش را نمیکرد که به جز اپل شرکت دیگری بتواند بازار K-12 آمریکا (بازار مصرفی کامپیوتر و وسایل آموزشی قشر دانش آموز از مهد کودک تا کلاس ۱۲ و قبل از دبیرستان) را از آن خود کند ، اما به نظر میرسد پادشاهی اپل در این حوزه دستخوش دگرگونی شده است.

بر اساس بررسی های اخیر مشخص شده که محصولات کروم بوک ک اغلب از قیمت پایین‌تری نسبت به مک بوکهای اپل و حتی iPad نیز برخوردارند توانسته‌اند بازار مورد توجه دانش آموزان را کاملا قبضه کند.

ChromeBookPixelvsMacBook-550x300

بر اساس گزارش USA Today محصولات کروم بوک در حال حاضر پیشتاز بازار ارزیابی شده ، بنابراین گزارش محصولات کروم با پشتیبانی گوگل و قیمتهای ما بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلاری و سیستم عامل ساده برای و قابل استفاده‌ی سنین پایین ، گزینه‌ی مناسبی برای خانواده ها و به طبع مدارس است اگرچه هنوز نیز اپل با فروش ۱۵ میلیون نسخه ای از iPad یکی از بازیگران اصلی در گسترش و پیشرفت تحصیلات در جهان  بوده است. این موضوع در حالی در جریان است که هنوز هم برخی از مدارس در ایالتهای Austin و Texas در این گزارش عنوان کرده‌اند که همچنان از محصولات اپل استفاده خواهند کرد چرا که احساس میکنند محصولات کروم از لحاظ نوآوری و خلاقیت محدود است!

حال باید دید سیاستهای اپل و گوگل در راستای افزایش سهم بازار به چه سمت و سویی پیش خواهد رفت.