در CES امسال چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

همان‌طور که می دانید، بزرگترین رویداد دنیای تکنولوژی، یعنی CES به زودی برگزار می شود. البته با اینکه اپل به طور رسمی در این مراسم حضور ندارد، ولی این مسئله از اهمیت CES نمی کاهد.
به عنوان مثال، حضور اولترا بوک ها خبری بسیار پر اهمیت است. اولترا بوک ها، پاسخی هستند از طرف مایکروسافت به چندین سال حضور پر قدرت اپل. رقبای اپل این بار قرار است حضور فعالی داشته باشند.
از طرف دیگر غرفه ی iLounge نیز که مربوط به محصولات اپل است در این رویداد حضور دارد.نکته درخور توجه این است که غرفه iLounge این بار از همیشه بزرگ‌تر ( 85000 فوت مربع ) است و همین مسئله طرفداران اپل را بسیار امیدوار کرده.

آن طور که به نظر می رسد، خبر های زیادی در این رویداد وجود دارد.در‌واقع CES 2012 یکی از مهمترین رویداد های سال 2012 خواهد شد. این رویداد بزرگ که از نهم تا سیزدهم ژانویه در لاس وگاس برپا می شود، انتظار می‌رود 149000 شرکت کننده را از سراسر جهان به خود جذب کند.با شکوه ترین CES در سال 2006 با 152000 شرکت کننده برگزار شد.

درCES امسال بیش از 2700 غرفه در نمایشگاهی به مساحت 1.8 میلیون فوت مربع با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رخدادهای مهم CES 2012:

اولترا بوک ها – پاسخ مایکروسافت به اپل: با توجه به شایعاتی مبنی بر انتشار مک بوک ایر های 15 اینچی، مایکروسافت نیز از اولترابوک های باریک و پیشرفته خود در این مراسم پرده برداری خواهد کرد. احتمال می‌رود بین 30 تا 50 مدل اولترا بوک با امکانات مختلف پا به عرصه رقابت با اپل بگذارند. پیشبینی می‌شود قیمت این اولترا بوک ها از 699 دلار شروع شود.

چیپ های جدید: به احتمال زیاد رئیس شرکت اینتل، آقای Paul Otellini، در این مراسم پردازشگر های جدید Ivy Bridge را معرفی خواهد کرد. مایکروسافت از چیپ Ivy Bridge برای ساخت اولترا بوک های خود کمک گرفته. البته این چیپ تا اواخر سال 2012 به طور عمومی منتشر نخواهد شد.

نسل جدید کنسول های بازی: هم سونی و هم مایکروسافت قبلاً اعلام کرده‌اند که کنسول های حال حاضر آنها حداقل تا یکسال دیگر عمر خواهند کرد. ولی طبق شایعات فراوان، به احتمال زیاد در این مراسم شاهد حضور نمایشی نسل جدید اکس باکس ها، یعنی اکس باکس 720 خواهیم بود. اگر این شایعات صحیح باشد، پس سونی هم ساکت نخواهد ماند و با پلی استیشن 4، جهان را شگفت زده خواهد کرد.نینتندو هم احتمالاً قرار است Wii-U و tablet-console hybrid خود را به نمایش بگذارد.

فناوری او.ال.ای.دی این بار در تلویزیون ها:OLED ها که تا کنون برای صفحه گوشی ها از آن استفاده می شد، قرار است این بار در تلویزیون‌ها نیز به کار برود. حضور این فناوری در تلویزون ها، به سرعت LCD ها و LED ها را پشت سر خواهد گذاشت. به این دلیل که OLED بسیار با صرفه تر و قدرتمند تر از LCD و LED است.

تلویزیون‌های کاملاً تخت سامسونگ: نسل جدید تلویزیون‌های سامسونگ در راه است. این تلویزیون‌ها که به بدون گودی یا کاملاً تخت معروف هستند، طبق گفته سامسونگ، دنیای تلویزیون‌ها را متحول خواهد کرد. شایعات دراین باره فراوان است. مثلاً شایعه شده در این تلویزیون‌ها کنترل صوتی ( چیزی شبیه به Siri ) وجود خواهد داشت.

تلویزون های فوق واضح ال جی: ال جی هم قرار است 4K TV، تلویزیون فوق واضح خود را معرفی کند. این تلویزیون 84 اینچی رزولوشنی برابر با 2160 × 3480 پیکسل دارد.

تبلت ها و موبایل های آندروید با Ice Cream Sandwich: در CES امسال قرا است تبلت ها و موبایل های آندروید مجهز به آخرین نسخه آنروید با نام Ice Cream Sandwich منتشر شوند. این خبر برای رقبای اپل بسار مهم است.

نسل جدید خودروها: مرسدس بنز و فورد این روز ها به شدت در حال رقابت هستند. این دو شرکت قرار است خودرو های فوق پیشرفته خود را در CES امسال به نمایش بگذارند. باید منتظر نسل جدیدی از خودرو ها به سردمداری مرسدس بنز و فورد باشیم.

ویندوز 8: به احتمال زیاد نسخه بتا از ویندوز 8 در این مراسم معرفی خواهد شد. جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت هم در کامپیوتر ها و هم تبلت های مایکروسافت قابل اجراست. این سیستم عامل پیشرفته، در فوریه سال میلادی جاری ( 2012 ) به طور رسمی منتشر خواهد شد.

دوربین های پیشرفته: در CES امسال، دنیای دوربین ها هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. رقابت بین شرکت های سازنده دوربین، به‌خصوص بین Canon و Nikon، بسیار داغ است. باید منتظر ماند و دید کدام یک، از این رقابت سربلند بیرون خواهد آمد!

 

ترجمه شده از: CultofMac

 

CES 2012