دانلود از اپ استور به بیش از ۴۰ میلیارد رسید

13576390661

 

اپل امروز اعلام کرد دانلود مشتریان این شرکت از سال ۲۰۰۸ تا کنون به ۴۰ میلیارد رسیده است!( صرف نظر از نصب های مجدد و اپدیت برنامه ها!) و چیزی نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار صرف پرداخت برنامه ها شده ان هم تنها در سال ۲۰۱۲!!

فروشگاه اپل در حال حاضر ۵۰۰ میلیون اکانت فعال داشته و رکورد قبلی خود را در رابطه با تعداد دانلود در یک ماه شکسته است(۲ میلیارد دانلود در ماه دسامبر)،توسعه دهندگان اپل چیزی حدود ۷۷۵,۰۰۰ برنامه برای ایفون،ایپد و ایپاد تولید کرده اند و همینطور این توسعه دهندگان درامدی حدود ۷ میلیارد  دلار داشته اند توسط اپل!

معاون ارشد  نرم افزار و خدمات اپل ( ادی کیو) در این خصوص گفت:این یک سال بی نظیر برای ios و توسعه دهندگان ان است. توسعه دهندگان برنامه های به ارزشی بیش از ۷ میلیارد دلار تهیه کرده اند و ما همچنان تلاش و سرمایه گذاری در این راه میکنیم تا ان ها بتوانند این راه را به خوبی ادامه دهند و این اکو سیستم را بهترین و زنده نگه داریم پس ان ها میتوانند برنامه های بهتر، بیشتر، جذاب تری بسازند و به دنیا عرضه کنند!

اپل این نکته را یاد اوری کرد که هم اکنون فروشگاهش در ۱۵۵ کشور وجود دارد و این ۷۷۵.۰۰۰ برنامه را در ۲۳ دسته ، دسته بندی کرده اند . و بیشتر از ۳۰۰۰۰۰ برنامه از این برنامه ها مخصوص ایپد (hd) هستند!

یکی از بیشترین برنامه هایی که دریافت شده در اپ استور هم اکنون برنامه temple run است  که توسط شرکت imagini studio تولید شده و بیش از ۷۵ میلیون بار دانلود شده است و هم اکنون برای عبور از مرز ۱۰۰ میلیون دانلود تلاش میکند