حق اختراع جدید اپل، تاچ آی‌دی حساس به فشار

پس از معرفی صفحه نمایش با لمس سه بعدی، اپل به دنبال حق اختراع جدیدی برای مجهز کردن تاچ آی‌دی خود به فشار سنج افتاد. این اختراع می‌تواند دکمه‌های هوم را در دستگاه‌های iOS تغییر دهد.

در حال حاضر دکمه تاچ آی‌دی دارای چند ویژگی است. اسکنر اثر انگشت یکپارچه آن به شما اجازه می‌دهد که امنیت دستگاه خود را تضمین کنید و بدون وارد کردن پسورد آیفون را آنلاک کنید و با دو یا سه بار فشار پی در پر اعمالی همچون دسترسی به هوم اسکرین، مولتی تسکینگ و … را داشته باشید.

اما در دستگاه‌های iOS آینده، ممکن است دکمه تاچ آی‌دی عملکردهای بیشتری را داشته باشد. به طور مثال با یک لمس محکم به جای لمس معمولی می‌توان برنامه‌های مورد علاقه خود همانند چراغ قوه، دسترسی سریع به دوربین و … را راه اندازه کرد.

اپل در پتنت جدیدش، یک سنسور خازنی زیر دکمه تاچ آی‌دی را داده است که برای تشخیص فشار استفاده گردد و بسیار شبیه به همان شیوه استفاده شده در صفحه نمایش لمس سه بعدی است. هنگامی که کاربر یک فشار محکم را به دکمه وارد می‌کند، الکترودهای بین سطوح آن را اعمال می‌نمایند.

یک دکمه هوم حساس به فشار می‌تواند دستاوردهای متعددی برای اپل داشته باشد و به طرح‌های مفهومی متعدد بدون دکمه هوم معنا بخشد اما مشخص نیست که سرنوشت این حق اختراع چه گردد!

Apple-patent-force-sensing-Touch-ID-drawing-002