جیلبریک iOS 9؛ پیشنهادات، مشکلات و راه حل‌ها [اختصاصی اپل اپس]

آپدیت شد

همانطور که در خبرها داشتیم سرانجام جیلبریک iOS 9 در دسترس عموم قرار گرفت که با استفاده از این آموزش می‌توانید دستگاه خود را جیلبریک کنید.

امامانند همیشه اولین نسخه‌های ارائه شده نرم افزارها برای جیلبریک دارای مشکلات زیادی هستند ودر اثر گذر زمان مشکلات کمتر می‌شوند؛ با این حال اگر می‌خواهید مشکلات شما به حداقل برسند این پست را مطالعه فرمایید.

همچنین مشکلات و  راه حل‌های ارائه شده توسط تیم اپل اپس، تیم Pangu و کاربران سایت در این پست قرار خواهد گرفت.

برای رساندن خطاها به حداقل تنها کافیست موارد زیر را رعایت کنید:

1- از آخرین نسخه آیتونز استفاده کنید

2- از نصب آخرین نسخه Microsoft Visual C++ اطمینان حاصل کنید.

3- از دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و دقت داشته باشید قبل از تهیه بکاپ که گزینه encrypt backup در تب summary آیتونز یا همان صفحه اول که اطلاعات دستگاه شما نمایش داده می‌شود غیرفعال باشد.

4- فایروال و یا آنتی ویروس خود را در روند مراحل جیلبریک غیرفعال کنید.

5- پس از انجام موفقیت آمیز جیلبریک اقدام به برگرداندن نسخه پشتیبان خود کنید.

6- پس از انجام موفقیت آمیز جیلبریك،اتصال دستگاه رو به اینترنت چك كنید وسایدیا رو بازكنید.

7-حتما پس از انجان موفقیت آمیز جیلبریك،كلید خوم وپاور دستگاه رو نگه دارین،وپس از نمایان شد لوگو اپل رها كنید.

8- حتما مطلب رو چند بار مرور كنید وبعد جیلبریك رو انجام بدین،چون امكان ریستور به ورژن 9.0.2 و 9.1وجود نداره

مشکلاتی که ممکن است در حین جیلبریک با آن‌ها برخورد کنید:

۱- اگر اروری دریافت کردید که در متن آن ۰A و یا Error occurred in preparing environment بود؛ گزینه encrypt backup را در آیتونز غیرفعال و دوباره بکاپ بگیرید. (این مشل در نسخه 1.0.1 Pangu حل شده است)

۲- اگر موفق به جیلبریک نمی‌شوید احتمالا iOS Public Beta Profile را نصب کرده‌اید،آن را از تنظیمات پاک کنید و دوباره اقدام به جیلبریک کنید.

۳-اگر ارور /usr/libexc/cydia/cydo error(2 را دریافت کردید، باید دوباره ریستور و جیلبریک کنید.

۴- اگر نرم افزار سیدیا نمایش داده نشد، نرم افزار photos را قبل از اجرا Pangu باز کنید، و بعد نرم افزار را باز کرده، دسترسی را تایید کنید و منتظر بمانید.

۵- اگر متن اروری دریافت کردید که در آن runtime erroe بود:

مطمئن شوید که Microsoft Visual C++ و آیتونز نصب و آخرین نسخه هست
pangu رو در حالت Run as Administrator اجرا کنید
در صورتی که با کارهای بالا رفع نشد:
آیتونز و هر چه که مربوطه به اونه رو پاک کنید
iTunes
Apple Software Update
Apple Mobile Device Support
Bonjour
Apple Application Support
و در مسیرهایی که نصب کردید چک کنید که تماماً پاک شده باشند.
کامپیوتر رو ریستارت کنید
Microsoft Visual C++ رو حذف و دوباره نصب کنید
آخرین نسخه آیتونز رو نصب کنید
و حال نرم افزار Pangu رو اجرا کنید

۶- بعد از جیلبریک برنامه Phone باز نمی‌شود؛ این مشکل برای تعداد بسیار کمی از کاربران پیش آمده است، حال باید منتظر ماند تا تیم ارائه کننده جیلبریک راهکار را در صورت موجود بودن معرفی کند.

۷- بعد ازجیلبریک سیدیا کرش می‌کند، Cydia Substrate راغیرفعال کنید(برای این کار دستگاه رو خاموش کرده و هنگام بالا آمدن دستگاه دکمه زیاد کردن صدا را بگیرید.) و بعد از بالا آمدن دستگاه در حالی که به اینترنت وصل هستید سیدیا را باز کنید و بگذارید به صورت کامل رفرش شود. توییک‌هایی که برای آن‌ها به روزرسانی موجود بود را آپدیت کنید و بعد دستگاه را به صورت عادی خاموش و روشن کنید.

اگر این روش نیز جواب نداد تنها راه حل موجود ریستور، جیلبریک و برگرداندن بکاپ است.

۸- توییک‌هایی که گفته میشه سازگار هستند رو نصب کردم ولی گزینه‌ای در تنظیمات اضافه نشده؛ این به دلیل آپدیت نشدن توییک Preference loader هستش که وظیفه اضافه کردن تنظیمات توییک‌ها رو به دستگاه داره که به محض اینکه آپدیت این توییک ارائه بشه این مشکل رفع خواهد شد.

9- من جیلبریک را انجام داده‌ام ولی هنوز برنامه Pangu و WWDC را دارم؛این بدین معناست که مراحل جیلبریک هنوز تمام نشده است، برای رفع این مشکل باید ازمسیر Settings > iCloud > Sign Out  ازاکانت آیکلاد خود خارج شوید.اگر این مرحله و مرحله 4 را انجام دادید ولی همچنان آیکون Pangu نمایش داده می‌شدولی سیدیا وتوییک‌های آن مشکلی ندارندمی‌توانید آن رابه صورت دستی پاک کنید. (این مشل در نسخه 1.3.1 Pangu حل شده است)

10- چرا نرم افزار بر روی please connect your device and press start می‌ماند و گزینه استارت غیرفعال است؛ اگر آیتونز را به تازگی و یا دوباره نصب کرده‌اید باید حداقل یک بار دستگاه به کامپیوتر وصل شود تا نرم افزار آیتونز آن را به صورت کامل شناسایی کند.

11- زمانی که برای پروسه جیلبریک تلاش کردم دستگاه روی لوگو اپل گیر کرده است؛ باید دوباره ریستور کنید ومراحل جیلبریک را انجام دهید، این مشکل اغلب زمانی رخ می‌دهد که شما دستگاه خود را با استفاده از OTA آپدیت کرده‌اید.

12- ارورهای 51 و preparing the jailbreak environment دریافت می‌کنم؛ این مشکل زمانی رخ می‌دهد که شما از نسخه‌های بتا iOS 9.1 استفاده کرده باشید، این برنامه این نسخه‌ها را پشتیبانی نمی‌کند و باید به نسخه iOS 9.0.2 ریستور کنید و همچنین پروفایل iOS Public Beta Profile را حذف کنید.

13- اگر در 90% صفحه نمایش فلش آبی میزند ونمی‌تواند برنامه Photos را اجرا کند،دوباره جیلبریک کنید ولی زمانی که ازشمادرخواست می‌شود که Pangu را باز کنید، ابتدا برنامه Photos را باز کنید و بعد از بستن آن برنامه Pangu را باز کنید.

14- بعد از جیلبریک دستگاه ریست می‎شود و روی لوگو اپل گیر می‌کند، تنها راه حل ریستور و جیلبریک دوباره است.

15- دستگاه من گاهی اوقات چند باربرای بوت کردن تلاش می‌کند تابه موفق شود؛ به دلیل روشی که تیم پانگو برای جیلبریک انجام داده است، این اتفاق متصور است و مشکلی خاصی ندارد. البته اگر بیش از 10بار بوت شدن به صورت ناموفق پشت سر هم باشد باید ریستور و جیلبریک دوباره انجام دهید.

16- دستگاه پشت سر هم به صورت ناموق بوت میشود در صورتی که هیچگونه توییک ناسازگاری نصب نکرده‌ام، تنها روش رهایی از این مشکل ریستور و جیلبریک دوباره است.

راه حل‌هایی که توسط کاربران عزیز سایت ارائه داده شده است:

کاربر afjilove: یه روش هست برای دورزدن گوشی واسه اینکه تا 90 درصد میره  وصفحه آبی میاد هست کمی خنده داره اما بار دوممه اینجوری سرم اومده و کار کرده، اینکه تو % های اخر اصلا نذارین صفحه گوشی خاموش بشه همش رو صفحه گوشی تپ کنید همین تست کنید به حرفم میرسین.

کاربر sasan3: اون مشکلی که بعد از جیلبریک سیدیا کرش میکنه دلیلش اینه که بدون اینکه اینترنت رو روشن کنیم سیدیا رو باز میکنیم و بعد وقتی نت هم وصل باشی بازم کرش میده، باید دقت کنید قبل از اینکه برای اولین بار سیدیا رو باز کنید به اینترنت وصل باشید.

کاربر iman: پانگو رو بازمیکردم کرش میکرد،photos هم بازکردم وباز پانگو رو بازمیکردم کرش میکرد.از Task Manager آیتونز وهرچی مربوط به اون بود رو بستم،درست شد،جیلبرک شد.

کاربر r.j: در رابطه با  (error occurred in preparing the rnvironment ,err code (0a
درایو c ویندوز خالی کردم و 50 گیگ خالی شد و فضا داشتم
بعد از اینکه درایو c خالی کردم دوباره جلبریک کردم و بدون مشکل جلبرینک انجام شد

اگر شما نیز راه حل و یا مشکلی دارید اعلام کنید که به لیست بالا اضافه شود.