جمع بندی و گزاش کامل کنفرانس ۱۰ سپتامبر اپل

درود ، از چند وقت پیش قبل از معرفی توسط خود اپل ، خبر های دروغین و تبلیغاتی بسیار زیادی در مورد محصول آینده مثل iPhone 6 -iPhone 5S -iPad 6  در فضای مجازی پیچیده بود که خوشبختانه بالا خره امشب (به وقت ایران ) کنفرانس ۱۰ سپتامبر برگزار شد . اگر شما هم دنبال کننده اپل اپس باشید حتما ساعاتی پیش کنفرانس اپل را به صورت وبلاگ نویسی انلاین ملاحظه کردید .   در واقع این کنفرانس از مهم ترین رویداد ها ی اپل بود که در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳ صورت گرفت و طبق روال محصولات جدید با تکنولوژی های بی نظیر از سوی این شرکت با ارزش رونمایی شد .

در این مطلب با  جمع بندی کامل و دقیقی  از هر آنچه در کنفرانس معرفی  و صورت گرفت در خدمت شما عزیزان هستیم .

 

 

perfect

 

 

 

liveblog

 

 

 

در ابتدای کنفرانس تیم کوک با به صحنه آمدن مثل همیشه توضیح کوچکی در مورد کمپانی اپل از گذشته تا به حال را برای شرکت کنندگان داشت . اپل در حال حاضر به ۱۰۰ کشور در جهان مشغول توضیع کالا  و خدمات می باشد که همچنان قصد اضافه کردن کشور های بیشتری دارد و تا الان ۷۰۰ میلیون دیوایس اپل به کاربران فروخته شده  ! این تعداد واقعا باور نکردنی هست !  همان طور که می دانید فروشگاه های اپل ظاهر و معماری بسیار زیبایی دارد که اینبار تیم کوک در ابتدای کنفرانس به معرفی یک اپل استور جدید پرداخت، این اپل استور در کالیفرنیا قرار دارد که باید گفت از زیبا ترین هاست ..

پس از این معرفی ابتدایی اصلی ترین موضوع های کنفرانس آغاز شد !‌

معرفی iOS 7 Final 

این نسخه ای او اس که نسخه نهایی نامیده می شود بالاخره با برطرف شدن باگ ها و قابلیت های جدید معرفی شد . iOS7 دارای قابلیت نوتیفکیشن حرفه ای می باشد که در هر جایی از برنامه ها باشید می توانید از جستجو کامل آیفون خود استفاده کنید .

1

 

 

اضافه شدن رینگون های جدید برای قسمت های مختلف مثل هشدار ها ! این رینگتون ها به گفته اپل بسیار زیبا و جدید می باشند .

قابلیت های حرفه ای و هوشمند در برنامه دوربین و Camera Roll : شما می توانید عکس های خود را خیلی راحت در گالری های مرتبط توسط فیلتر های خاص قرار دهید  و آنهارا به صورت تصاویر ریز تر اما تعداد بیشتر مشاهده کنید  . این حالت بسیار برای مرور تصاویر راحت تر شده است .

 

3

 

قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر و فیلم های شما به کمک Air Drop و شبکه های اجتماعی بهبود یافته  است .

AirDrop : به این صورت که توسط WIFI بین ۲ دیوایس اپل می توانید تصاویر خود را به صورت p2p  انتقال دهید . 

 

4

 

 

اگر ای او اس ۷ هستید پس حتما از قابلیت iTunes Radio استفاده کنید !! اینک شما به کمک رادیو آیتونز می توانید جدید ترین موزیک هارا بشنوید و برای خود Station (ایستگاه ) ایجاد کنید .

در این کنفرانس اعلام شد به طور قطعی iOS7 در تاریه ۱۸ سپتامبر به صورت عمومی برای دستگاه های زیر عرضه می شود : 

iPhone 4 و بالاتر

iPad 2 و بالاتر

iPad mini

iPod touch 5Generation

 

5

 

و یک امتیاز ویژه برای کسانی که iPhone 5s یا iPone 5C  تهیه می کنند !  رایگان شدن مجموعه برنامه های اپل برای خریداران تازه !

اپل در این کنفرانس اعلام کردن که برنامه های Keynote – Numbers-Pages- iMovie- iPhoto برای کسانی که آیفون جدید را تهیه کنند به طور رایگان در دسترس خواهد بود .

LB_7999

 

و بالاخره معرفی iPhone 5C 

شاید خیلی نمونه ها و شایعات در مورد iPhone 5c  دیده و شنیده بودید ولی خوب اکنون به معرفی رسمی iPhone 5c میپردازیم .

این مدل از آیفون نیز مثل تکنولوژی iPhone 5  ساخته شده است . یعنی از خیلی از لحاظ که به جز بدنه و ظاهر روی آیفون شبیه به iPone 5 می باشد . iPhone 5c در رنگ های زرد  ، سفید ،‌قرمز، آبی ، سبز با قیمت  ۹۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگ و ۱۹۹ دلار برای ۳۲ گیگ آن 20 سپتامبر پیش فروش می شود .  هم چنین کسی زیبایی اپل برای iPhone 5c در نظر گرفته که با دایره های گرد روی کیس خود می توان رنگ خود آیفون هم دید . این کیس در رنگ های مختلف با قیمت ۲۹ دلار عرضه می شود .

case

 

 

 

iPhone 5C همان طور که گفته شد دارای مشخصات سخت افزاری خوبی مثل iPhone 5 می باشد که به طور دقیق تر طبق زیر می باشد : 

پردازش گر (CPU)  مدل A6 از نوع iPhone 5  
صفحه نمایش 4 اینچی با کیفیت Retina 
صفحه لمسی بسیار حرارتی قوی
صفحه عریض برای پخش ویدیو
دوربین ۸ مگاپیکسی iSight 
دوربین جلو HD 
بلوتوث و وای فای 
دارای iOS 7 
 

LB_8073

 

9

 

 

LB_8165

 

 

 

و اینک شاهکار سال ۲۰۱۳ اپل  به نام iPhone 5S 

بهترین نسل آیفون با قابلیت های ویژه و حرفه ای دربین تمامی اسمارت فون های دنیا معرفی شد ،  iPhone 5S با بدنه آلمینیوم به زیبایی خاصی در ۳ رنگ طلایی ، نقره ای و خاکستری با قابلیت های ویژه زیر معرفی شد .

iPhone 5s دارای قابلیت های زیر هست :

  • دارای پردازنده ۶۴ بیتی از نوع A7 با گرافیکی ۲ برابر نسل قبل خود
  • Chip M7 که قابلیت افزایش سنسوری هایی مثل شتاب سنج و ژیروسکوب را دارد
  • دوربین با کیفیت 720P که با پردازش گر ۶۴ بینی می تواند ۱۲۰ فریم در ثانیه ضبظ کند
  • حس گر و سنسور اثر انگشت به نام Touch ID
  • دارای ۲ فلش حرفه ای برای عکس و فیلمبرداری در حالت های روز و شب

LB_8424

 

طبق شایعاتی که از قبل برای iPhone 5s گفته می شود بالاخره واقعی شد و اپل سنسور اثر انگشت را در نسل جدید آیفون قرار داد . این سنسور که touch id نام دارد از جنس خازن بوده که روی دکمه هوم قرار دارد  و می تواند چندین اثر انگشت را برای شما نگه داری کند .

 

LB_8208

پردازش گر قدرت مند 64 بیتی A7 

پردازش گر فوق العاده قدرتمند 64 بیتی iPhone 5s نسبت به اولین نسل آیفون در سال 2007  حدود 56 برابر افزایش سرعت داشته است که در بین تمامی اسمارت فون های دنیا هم اولین ۶۴ بینی جهان حساب می شود !‌ ، همان طور که CPU قوی دارد پس قطعا در گرافیک نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت ، همچنین قابلیت OpenGL|ES 3.0 هم مثل Nexus 7 جدید  در iPhone 5s قرار گرفت ! از همین سوء در کنفرانس بازی بی نظیر که معمولا در کنفرانس های برای تست گرافیک آیفون تست می شده معرفی شد !  بازی فوق العاده Infinity Blade trilogy. ای نسخه 3 این بازی که طبق گفته ها بسیار سریع تر 3 بعدی و گرافیکی تر نسبت به ورژن های قبلی خود هست . در تصاویر زیر می توانید نمونه از تست این بازی را بببینید  .

LB_8288

 

 

LB_8266

 

 

 

 

LB_8304

قرار گرفتن چیپ جدیدی به نام M7 در iPhone 5s :

این چیپ که نمونه اول ان است فقط روی iPhone 5s قرار گرفته ، در واقع چیپ M7 سنسور های ژیروسکوب و لرزشی آیفون را به شدت زیادی افزایش می دهد و در نرم افزار های مختلفی مثل : ورزشی ، جی پی اس تاثیر زیادی دارد .

 

LB_8311

 

 

LB_8319

 

 

باز هم مثل همیشه باتری بسیار استاندارد و حرفه ای در آیفون نسل جدید ! 

در iPhone 5s شما می توانید ۱۰ ساعت با استفاده از قابلیت 3G صحبت کنید ، ۸ ساعت با استفاده از 3G در اینترنت وب گردی کنید ، ۱۰ ساعت توسط Wifi وب گردی کنید ، ۱۰ ساعت یک سره ویدیو تماشا کنید، ۴۰ ساعت موزیک گوش کنید و آیفون شما در حالت Standby نیز ۲۵۰ ساعت روشن خواهد ماند  .

LB_8331

دوربینی حرفه ای با قابلیت های جدید برای عکس برداری تخصصی در iPhone 5s 

این دوربین ۸ مگاپیکسلی iSight که به با قابلیت های ویژه ای آپگرید شده است دارای ۵ لایه میباشد که ۱۵ درصد سنسور بزرگتری نسبت به نسل قبلی خود دارد . این آیفون می تواند عکس های پی دی پی در یک لطظه بسیار سریع بگیرد که یکی از ان ها را انتخاب کنید و به این صورت هیچ لحظه ای را از دست ندهید ! همچنین ۲ فلاش حرفه ای برای موقعیت های مختلف روی iPhone 5s به کار برده شده است که می توانید در روز و شب تصاویری بدون افت کیفیت داشت بگیرید  . دوربین فیلمبرداری iPhone 5s می تواند فیلم های شما را با کیفیت 720p در 120 فریم در ثانیه ضبط کند که واقعا سرعت به این زیادی شگفت آور هست !‌

در مورد تجهیزات ، لنز ، قابلیت و فلاش دوربین iPhone 5S بیشتر بدانید+ویدیو

 

 

 

LB_8343 LB_8357

 

 

 

LB_8482

 

 

پس از معرفی دوربین دوباره Schiller به صحنه آمد و در مورد موارد کلی اضافه شده به iPhone 5s دوباره گفت : Touch ID – Camera – A7 Cpu 64 bit 

LB_8485

قیمت های iPhone 5s در ظرفیت های مختلف : 

پس از معرفی تمامی قابلیت ها و محصولات نوبت به قیمت های آن ها رسید ، قیمت iPhone 5s که جایگزین نسل قبلی خود شد به صورت زیر می باشد :

  •  ظرفیت 16 گیگ : 199$ 
  • ظرفیت 32 گیگ : 299$
  • ظرفیت 64 گیگ : 399$
کیس iPhone 5s نیز در رنگ های مختلف با قیمت 39$
LB_8487

 

LB_8492

 

جای iPhone 5 از لیست آیفون های اپل حذف شد … 

همان طور که در تصویر بالا ملاحظه می کنید دیگر iPhone 5 جایی در لیست ندارد ! و iPhone 4s با ظرفیت 8 گیگ به صورت رایگان شده (فقط  نسخه لاک با اپراتور قراردادی)  iPhone 5c  از 99$ و iPhone 5S  نیز از 199$ آغاز می شود .

LB_8494

 

 

پیش فروش iPhone 5C  از 13 سپتامبر 

معمولا اپل اجناسی که احتمال می رود فروش بالایی داشته باشد را به صورت پیش فروش قرار می دهد از همین سوء iPhone 5C که قیمت کمتری دارد و در رنگ های مختلف عرضه می شود را به صورت پیش فروش قرار داده است . این پیش فروش در تاریخ 13 سپتامبر یعنی ۳ روز دیگر آغاز می شود . ( جالب هست iPhone 5s پیش فروش نمی شود !‌)

LB_8497

 

 

 

عرضه iPhone 5S و iPhone 5c در 20 سپتامبر : 

پس از معرفی 2 نوع آیفون جدید تاریخ عرضه این آیفون ها در کشور های داخل تصویر بالا 20 سپتامبر مشخص شد . اپل آیفون های جدید خودش را در بین ۱۰۰ کشور و ۲۵۰ اپراتور مختلف در جهان عرضه می کند .

 

LB_8538

 

 

پس از مشخص شدن قیمت و تاریخ عرضه بالاخره تیم کوک مدیر عامل اپل روی صحنه آمد و توضیحات آخرین خود در مورد اپل و آینده داد سپس خواننده ای که 29 آلبوم در آیتونز دارد به نام Elvis Costello.” را دعوت به اجرای موزیک That’s a lot of fancy stuff.” کرد …

و بالاخره پایان کنفرانس با موزیک های اقای Costello

 

LB_8550

LB_8576

 

 

 

امید وارم از این کنفرانس لذت برده باشید …

(اختصاصی اپل اپس )