جلوگیری از اشغال حافظه با تعیین زمان برای حذف خودکار پیام‌ها

در این پست آموزش نحوه‌ی تعیین تعریف محدودیت برای پیام‌ها در برنامه‌ی Messages توضیح داده شده است.

یکی امکاناتی که کاربران iOS نسبت به کاربران اندرویدی در اختیار ندارند، اضافه کردن کارت حافظه به دستگاه خود است. تنها کافیست که یک آیفون و یا آیپد با ظرفیت 16 گیگابایت خریداری کنید و به سرعت متوجه‌ی انتخاب اشتباه در ظرفیت گردید. پس از گذشت مدت کمی پیغام کمبود حافظه برای تمامی کارها اعم از نصب بازی، برنامه، ضبط ویدیو و گرفتن تصاویر نمایش داده می‌شود.

اگر شما مدت زمان زیادی از دستگاه فعلی خود استفاده می‌کنید و یا پیام‌ها را از دستگاه‌های قبلی به جدید منتقل نموده‌اید، یک شانس برای افزایش حافظه‌ی خود دارید. به خصوص اگر از برنامه‌ی Messages زیاد استفاده می‌کنید. این روش شما را از شر پیام‌ها قدیمی که احتمالاً هرگز دیگر آن‌ها را نمی‌خوانید راحت می‌کند.

در ادامه شما نحوه‌ی مشاهده‌ی فضای اشغال شده توسط برنامه Messages، و روش پاک کردن خودکار پیام‌ها را مشاهده می‌نمایید.

چگونه فضای اشغال شده توسط برنامه Messages را مشاهده کنیم؟

1- به تنظیمات دستگاه و به بخش General مراجعه نمایید.

2- به قسمت Storage & iCloud Usage وارد شوید.

3- گزینه Manage Storage را انتخاب نمایید.

4- در این قسمت شما میزان فضای اشغال شده توسط Messages را مشاهده می‌نمایید. در آیفونی که تصویر آن در ادامه قابل مشاهده است، 3 گیگابایت فضای  توسط Messages اشغال شده است. البته اگر شما مدت زمان کمی است که از دستگاه خود استفاده می‌کنید، نباید فضای زیادی اشغال شده باشد.

00

حافظه

چگونه پیام‌های قدیمی را به صورت خودکار پاک کنیم؟

1- به تنظیمات دستگاه و بخش Messages وارد شوید.

2- به پایین صفحه مراجعه و گزینه Keep Messages را انتخاب نمایید.

3- در اینجا 3 گزینه برای انتخاب دارید: Forever برای همیشه پیام‌ها را نگه می‌دارد. 30 days _سی روز_ و 1 year _یک سال_ دو گزینه بعدی هستند. با انتخاب این گزینه‌ها زمان حذف خودکار پیام‌ها را تعیین می‌کنید. به طور مثال اگر 30 روز را انتخاب نمایید، هر پیام تنها 30 روز در دسترس است و پس از آن از روی دستگاه شما حذف می‌شود.

4- پس از انتخاب محدودیت مورد نظر، یک پیام برای تایید شما نمایش داده می‌شود که با زدن گزینه Delete، پیام‌های قبل از بازه‌ی زمانی انتخاب شده پاک می‌شوند و پیام‌های آینده نیز به همان اندازه‌ی تعیین شده روی دستگاه می‌مانند.

010منبع: cultofmac