جریمه یک میلیون یورویی برای هر آیفون که باز نشود!

در حالی که اپل و دولت ایالات متحده آمریکا در رابطه با باز کردن یک آیفون متعلق به تروریست مرده حمله سن برناردینو درگیر هستند، دولت فرانسه خود را برای وضعیت مشابه آماده می‌کند. اما این کشور رویه‌ای متفاوت را برای خود در نظر گرفته است، طبق لایحه جدید، اپل هر آیفونی را که دادگاه دستور داده باز نکند، یک میلیون یورو باید جریمه پرداخت نماید.

در سال گذشته میلادی، هشت گوشی هوشمند متعلق به تروریست‌ها روی دست دولت فرانسه ماند و نتوانست آن‌ها را باز کند. این یک عکس‌العمل در برابر تولید کنندگان گوشی‌های هوشند همانند اپل و سامسونگ است. همانند اپل، گوگل نیز اگر نتواند یک دستگاه اندرویدی را با حکم دادگاه باز کند، باید یک میلیون یورو پرداخت نماید.

زمانی که بحث رمز گذاری داده‌ها مطرح باشد ما با یک خلاء قانونی مواجه هستیم، و این خلاء تحقیقات قضایی را با بن بست روبرو می‌کند. تنها پول این شرکت‌های قدرتمند همانند اپل و گوگل را مجبور به پیروی می‌کند. آن‌ها پشت یک حفاظ به عنوان حریم خصوصی پنهان شده‌اند، اما سریعاً از اطلاعات شخصی که جمع آوری کرده برای مقاصد تجاری استفاده می‌کنند. Yann Galut-نماینده سوسیالیست پارلمان فرانسه

باید دید که واکنش کمپانی‌های بزرگ به این لایحه چه خواهد بود، البته امکان تایید نشدن آن نیز وجود دارد اما از سویی که دولتی‌ها در شرایط مشابه به حریم خصوصی اعتقادی ندارند احتمال تصویب آن بالا است.