جاناتان آیو : هدف ما در اپل کسب درآمد و پولدار شدن نیست !

جاناتان آیو (Jonathan Ive) -طراح ارشد اپل- در اظهار نظرهای اخیر خود در اجلاس خلاقان بریتانیا به این موضوع اشاره داشته که هدف کمپانی ما کسب درآمد و پولدار شدن نیست،بلکه هدف اصلی ما ساخت محصولاتی با کیفیت عالی‌ست.  به ادامه مطلب مراجعه کنید..
آیو:ما از درآمدهای خود بسیار راضی هستیم اما هدف اصلی ما این موضوع نیست.ممکن است این حرف کمی گستاخانه به نظر بیاید ولی حقیقت همین است.هدف اصلی ما و چیزی که ما را هیجان‌زده و خوشحال می‌کند ساخت محصولاتی بزرگ و با بهترین کیفیت ممکن است.در واقع موثر بودن ماست که درآمد را برای ما رقم می‌زند.
او همچنین یادآور شد هنگامی که استیو جابز نیز به اپل بازگشت،مشاهده کرد که کیفیت محصولات اصلا راضی کننده نیستند و راه حل او برای این موضوع  گلچین کردن آن‌ها و ساخت محصولاتی با کیفیت عالی بود.
من این موضوع که طراحی چیز مهمی‌ست را تکذیب می‌کنم.طراحی شرط اصلی و پیش نیاز است.طراحی خوب –اختراع– کار بسیار دشواری‌ست.ما با  نه گفتن به بسیاری از کارهایی که می‌خواهیم انجام بدهیم،تمرکز خود را فقط بر روی تعداد محدود و کنترل شده‌ای از محصولات قرار داده تا با این کار محصولی با کیفیت و قابل قبول را به بازار عرضه کنیم.