تولد 40 سالگیت مبارک اپل

در 1 آوریل 1976 یکی از تاثیر گذارترین کمپانی‌های فناوری تاسیس شد. استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین دقیقا 40 سال پیش اپل را در گاراژ خانه‌ی استیو جابز در لوس آلتوسِ کالیفرنیا پایه گذاری کردند.

Apple-I

اولین محصول این کمپانی -Apple I- توسط وزنیاک ساخته شد و در ماه جولای 1976 با قیمت 666.66 دلار به قفسه فروشگاه‌ها رسید. 40 سال به آینده بیاییم، حال اپل به یکی از بزرگترین کمپانی‌‌های دنیا تبدیل شده است، چنین کار بزرگی به هیچ وجه آسان نیست. زمانی -8 جولای 1982- سهام اپل تنها 17 سنت ارزش داشت.

از آن زمان نام اپل در دنیای تکنولوژی ثابت بوده است. در حقیقت کمپانی که دو استیو، جابز و وزنیاک، تاسیس کردند یکی از محرکین اصلی انفجار رشد صنعت کامپیوتر بوده است. اما این تنها چیزی نبود که اپل پایه گذاری و یا شعله‌ور کرد، اپل زندگی جدیدی به پلیرهای قابل حمل با آیپاد داد، تبلت را به معنای واقعی به دنیا نشان داد و صنعت موبایل را دوباره با آیفون شکل داد. آیفونی که حال به منبع درآمد اصلی اپل تبدیل شده و هرگز جایگاه خود را در بازار از دست نداده است.

حال اپل به 40 سالگی ماجراجویی خود رسیده است، ماجراجویی که سال‌های سال ادامه خواهد داشت و امیدوارم که همیشه جایگاه فعلی خود را در بین کاربران داشته باشد. به قول اینایی که خیلی خارجی هستند، Happy Birthday Apple!

image

مقر اپل در 40 سال پیش و حالا