تلاش اپل برای رد درخواست تجدید نظر سامسونگ

سامسونگ در تلاش است که دیوان عالی ایالات متحده را برای شنیدن درخواست تجدید نظر خود برای پرونده‌ی حق اختراع اپل مجاب کند. در این درخواست سامسونگ ادعا کرده است که قوانین ثبت اختراع ایالات متحده قدیمی است و برای دورانی است که دستگاه‌هایی همانند تلفن‌های هوشمند معنایی نداشتند. درخواست تجدید نظر سامسونگ برای روی اینکه قوانین برای دوران باستان هستند تمرکز دارد. با توجه به اهمیت موضوع در سطح ملی ممکن است که دیوان عالی ایالات متحده تصمیم بگیرد که این پرونده را بپذیرد.

اپل دفاعیه خود را مبنی بر اینکه کار دیوان عالی با این پرونده تمام شده ، ارائه نموده است. در حالی که سامسونگ 548 میلیون دلار به اپل پرداخت نموده است و اگر این حکم لغو شود اپل باید این مبلغ را پس بدهد. اپل می‌گوید که این روش برای اعطای خسارت طولانی مدت طراحی شده است و مسئله‌ای نیست که دیوان عالی کشور نیاز به مداخله داشته باشد و باید آن را حل و فصل شده دانست.

گوگل، فیسبوک، دل و اچ پی از سامسونگ حمایت کرده‌اند، اگر اپل به عنوان شاکی در این پرونده حضور نداشت شاید به ندای سامسونگ برای اصلاح قانون اختراعات ملحق می‌شد. اپل به تازگی محکوم به پرداخت 625 میلیون دلار غرامت به VirnetX طبق حکم هیئت منصفه برای نقض حق اختراع شبکه‌ی اختصاصی مجازی (VPN) درفیس تایم گردیده است. اپل پس از صدرو این حکم اظهار داشت که ما شگفت زده و نا امید شدیم با این حکم، موارد شبیه به این، مطمئنا باید منجر به تغییر قوانین حق اختراع گردد.

حال باید دید که این بار کدام جناح پیروز می‌شود، رای صادره در پی این دادخواست‌ها مطمئنا سرنوشت مهمی را در جنگ‌های پنتی آینده ایفا خواهد کرد.