تغییرات در سومین نسخه آزمایشی iOS 10

همانطور که به اطلاعتان رساندیم اپل سومین نسخه آزمایشی iOS 10 را عرضه کرد، با عرضه نسخه‌های آزمایشی گاهاً امکانات جدیدی به سیستم عامل اضافه یا برخی موارد حذف می‌شوند. سومین نسخه آزمایشی iOS 10 نیز تغییراتی را داشته است که در ادامه به موارد مهم آن می‌پردازیم.

سلامتی

در برنامه سلامتی اپل گزینه‌ی جدیدی به نام “Improve Activity”_بهبود فعالیت_ اضافه شده که با آن دستگاه اطلاعات مرتبط با سلامتی را به صورت ناشناس برای اپل ارسال می‌کنند. این گزینه با مراجعه به Settings و بعد از آن Privacy و Diagnostics & Usage در دسترس است. اگر کاربران iOS 10 برای اولین بار برنامه Health را باز کنند با یک پیام پاپ آپ برای فعال کردن این گزینه از آن‌ها تاییدیه خواسته می‌شود.

1iOS-10-beta-3-Health

قفل کردن دستگاه

در سومین نسخه آزمایشی iOS 10، زمانی که آیفون 6s یا آیفون 6s پلاس را قفل کنید یه ارتعاش کوچک به معنای قفل شدن دستگاه ساطع می‌شود. اگر از دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کنید زمانی که دکمه پاور را برای قفل کردن فشار می‌دهید، یک اعلان جدید را می‌شنوید.

صداهای کیبورد

در نسخه اولیه iOS 10 که برای توسعه دهندگان عرضه شد، صدای کلیک روی کیبورد تغییر کرده بود اما این صدا در نسخه دوم همانند گذشته شد. در سومین نسخه آزمایشی iOS 10 باز هم صدای کلیک کیبورد مانند نسخه اول شده است.

سیری و اپلیکیشن‌‎ها

کاربران نسخه سوم آزمایشی یک بخش جدید به نام “App Support” در تنظیمات سیری مشاهده می‌کنند که در این قسمت برنامه‌هایی که با سیری کار می‌کنند و دسترسی آنان، مشخص است.

iOS-10-beta-3-Siri

تاچ آی‌دی

در دومین نسخه آزمایشی iOS 10 یک گزینه جدید _Rest Finger to Unlock_ به قسمت Accessibility  اضافه شد. در سومین نسخه آزمایشی iOS 10 این گزینه به Rest Finger to Open تغییر نام داده است و عملکرد آن تصحیح شده است که تنها با قرار دادن انگشت روی دکمه هوم دستگاه باز می‌شود و دیگر به فشار دوباره دکمه هوم برای باز کردن دستگاه نیازی نیست. البته این ویژگی کاملا جدید نیست و در زمان معرفی iOS 9 نیز عملکردی مشابه را شاهد بودیم.

iOS-10-beta-3-Settings-Rest-Finger-to-Open-space-gray-iPhone-screenshot-001-593x702

میانبرها

در این نسخه اگر شما محکم روی آیکون برنامه‌ها تپ کنید (دستگاه‌های دارای لمس سه بعدی)، گزینه به اشتراک گذاری با نام اپلیکیشن به نماش گذاشته می‌شود، در حالی که در دومین نسخه آزمایشی این گونه نبود.

iOS-10-app-sharing-3D-Touch-Twitter-space-gray-iPhone-screenshot-001-500x378

صدا

در سومین نسخه آزمایشی iOS 10، مشکلی که باعث توقف صدای پخش زمانی که بازخورد لمسی رخ می‌داد، رفع شده است.

همچنین بخوانید: بزرگترین به روز رسانی؛ iOS 10 با ده ویژگی مهم معرفی شد

منابع: iDB, iPhoneHacks,MacRumors