تعریف میانبر برای متن در آیفون، آیپد و مک (جایگزینی متن)

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در بسیاری از کارهای روزمره نقش دارند، یکی از مهمترین آن‌ها تایپ کردن است. نوشتن ایمیل، چت کردن، یادداشت برداری و … همگی نیاز به تایپ دارند. مواردی همچون آدرس منزل و یا محل کار، شماره تلفن و حتی تیکه کلام‌ها و … در نوشتن از عبارات پر کاربرد هستند و شما می‌توانید با تعریف میانبر (متن جایگزین) برای آن‌ها کار خود را راحت کنید. می‌توانید برای آدرس طولانی منزل خود یک کارکتر چند حرفی را تعریف کنید و زمانی که آن را تایپ نمایید، آدرس جایگزین می‌شود. در iOS و مک این ویژگی به صورت پیشفرض وجود دارد و نیاز به نصب برنامه‌های شخص ثالث نیست.

چگونه در iOS میانبر متن تعریف کنیم؟

1- به تنظیمات دستگاه خود بروید.

2- به بخش General و پس از آن Keyboard وارد شوید.

text-replacement-ios-1

3- گزینه Text Replacement را انتخاب نمایید. (در نسخه‌های قدیمی‌تر iOS این قابلیت در بخشی به نام Shortcuts است.)

4- لیست میانبرهای موجود در این قسمت قابل مشاهده هستند. برای تعریف میانبر جدید + را از گوشه بالا، سمت راست انتخاب نمایید.

text-replacement-ios-2

5- در صفحه‌ی باز شده دو فیلد Phrase و Shortcut قرار دارند. در قسمت اول، Phrase، عبارت اصلی خود همانند آدرس کامل را بنویسید. در قسمت دوم، Shortcut، عبارت میانبر خود را وارد نمایید. این عبارت را باید به یاد داشته باشید ولی آن را از کلمات معمول قرار ندهید که مشکلی پیش نیاید. بهتر است که میانبرهای خود را با علائمی همچون کاما آغاز کنید.

text-replacement-ios-4

6- گزینه Save را تپ کنید، حالت میانبر شما در لیست Text Replacement قابل مشاهده است.

نحوه‌ی ویرایش و حذف یک میانبر: برای ویرایش تنها کافی است بر روی میانبر مورد نظر تپ کنید. از دکمه Edit و یا با swipe نیز می‌توانید عملیات حذف را انجام دهید.

text-replacement-ios-3

چگونه در مک میانبر متن تعریف کنیم؟

در مک نیز ویژگی مشابه iOS وجود دارد. برای این کار به بخش System Preferences مراجعه کنید. پس از آن به Keyboard و Text بروید.

text-replacement-mac-1

لازم به ذکر است که اگر مک و دستگاه iOS شما هر دو به یک حساب iCloud متصل و همگام سازی شوند، میانبرها به طور خودکار اضافه می‌گردند. البته برخی با همگام سازی میانبرها مشکل دارند که به احتمال زیاد با کارهای زیر حل می‌شوند.

  • به iCloud Drive در تنظیمات بروید و آن را خاموش کنید، سپس دستگاه را ریبوت و دوباره آن را روشن نمایید.
  • در iCloud Drive همگام سازی Documents and Data را غیر فعال و فعال کنید.
  • دستگاه iOS خود را هارد ریست کنید. (با نگه داشتن دکمه هوم و پاور)
  • از اکانت iCloud خارج و دوباره وارد شوید.

منبع: iphonehacks