تعدادی از بازی‌های سگا به زودی از اپ استور خداحافظی خواهند کرد

کمپانی پرآوازه‌ی SEGA، یکی از مورد توجه‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی بازی ویدیویی برای کنسول‌ها و پلتفرم‌های مختلف، به تازگی اعلام کرده که معتقد است بسیاری از بازی‌هایی که این شرکت در اختیار کاربران جهت بازی بر روی گوشی‌های موبایل قرار داده از کیفیت کافی برخوردا نیستند. به همین خاطر کمپانی سگا طی مطلب رسمی‌ای که در وبلاگ اخبار شرکت منتشر شده اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک برخی از بازی‌های خود را از اپ استور آی‌اواس حذف خواهد کرد. در این پست به طور دقیق به لیست بازی‌هایی که قرار است حذف شوند اشاره‌ای نشده است.

 

البته این موضوع تنها به کاربران اپ استور اختصاص ندارد. همانطور که گفتیم سگا به طور کلی تجربه‌ی انجام برخی بازی‌های خود بر روی گوشی‌های هوشمند کنونی را نامناسب می‌داند. از این رو سراغ پلی استور گوگل، اپ استور سامسونگ و اپ استور آمازون نیز خواهد رفت و عنوان‌های مورد نظر خود را از آن‌ها نیز بیرون خواهد کشید. عنوان‌هایی که به تعبیر خود شرکت با استاندارهای این کمپانی همخوانی ندارند.

 

اگر چه مشخص نشده است که کدام بازی‌ها از فروشگاه‌های اپلیکیشن حذف خواهند شد، اما اگر پس از رخ‌دادن این اتفاق بازی‌هایی که شما از این شرکت خریداری کرده‌اید جزو لیست بودند همچنان خواهید توانست آن را بر روی آی‌دیوایس خود داشته و به بازی‌کردن با آن بپردازید. امکان دانلود دوباره‌ی آن‌ها نیز همواره از طریق بخش Purchased وجود خواهد داشت.

 

اگر چه حذف بازی‌ها شاید به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیاید، اما این قضیه جنبه‌ی مثبتی نیز دارد. سگا اعلام کرده است که بازی‌هایی که طی این حرکت حذف می‌شوند ممکن است یک روز با یک آپدیت قابل قبول دوباره در فروشگاه‌ها منتشر شوند.

 

همانطور که دیشب به اطلاعتان رسانیدم نینتندو نیز در سوی دیگر به طور سخت‌گیرانه‌ای در حال ساخت بازی برای پلتفرم آی‌اواس است و نخستین عنوان از این جریان را در سال میلادی جاری در اختیار کاربران قرار خواهد داد.