تصویر جدید آیفون 7 پلاس؛ دوربین دوگانه و کانکتور هوشمند

تصاویر جدید که ادعا می‌گردند از نسل بعدی آیفون هستند، مرتباً از سوی منابع مختلف منتشر می‌شوند. آخرین تصویر درز شده که گفته می‌شود برای آیفون 7 پلاس است، دوربین دوگانه در پشت این دستگاه را نشان می‌دهد. اخیراً تمامی منابع به دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس اشاره کرده‌اند و تنها در حدود دو هفته‌ی پیش بود که فردی _به ادعای خودش از کارکنان فاکسکان_ مشکلات فنی را عامل توقف پروژه دوربین دوگانه اعلام کرد که البته بعد از آن بارها تکذیب شده است.

اما شاید برای برخی سوال باشد که این لنز دوم چه کارایی خواهد داشت؟ برخلاف گوشی P9 هوآوی که دارای دوربین دوگانه است و از لنز دوم برای بهبود فوکوس استفاده می‌کند، در آیفون 7 پلاس این لنز برای زوم اپتیکال استفاده می‌شود. طبق گفته‌ی منبع آیفون 7 پلاس و آیفون 7 پرو هر دو با صفحه نمایش 5.5 اینچی و دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی معرفی و روانه‌ی بازار می‌گردند. همچنین این گزارش به کانکتور هوشمند هر دو آیفون 5.5 اینچی اشاره می‌کند. کانکتور هوشمند یک سیستم مغناطیسی است که در حال حاضر در آیپد پرو برای اتصال لوازم جانبی همانند صفحه کلید هوشمند استفاده می‌شود.

طبق شایعه جدید تنها تفاوت نسخه پلاس و پرو سخت افزار قدرتمندتر آیفون 7 پرو است. علاوه بر دو نسخه آیفون 5.5 اینچی، طبق ادعای شرکت تعمیراتی چینی Rock Fix، دو نسخه آیفون 7 نیز معرفی و عرضه می‌گردد. حال باید دید اپل که در گذشته نه چندان دور سالانه تنها یک آیفون روانه‌ی بازار می‌کرد، امسال 5 گوشی را معرفی می‌کند؟!