تسلط آیفون بر بازار نوجوانان

شرکت Piper Jaffray سالانه دو بار شرایط بازار را در بین نوجوانان بررسی می‌کند و هر شش ماه یک نظر سنجی بین این قشر از جامعه برگزار می‌نماید. این کار به اطلاع از شرایط بازار نوجوانان به صورت مداوم به کمپانی کمک می‌کند. در آخرین نظر سنجی این شرکت که از 6500 نوجوان با میانگین سنی 16.5 سال اخذ گردید، از آن‌ها خواسته شد که نام تلفن هوشمند مورد علاقه خود را ذکر کنند. 69 درصد نوجوانان دارای یک دستگاه آیفون بودند که 1% نسبت به شش ماه گذشته رشد داشته است.

این رشد یک درصدی در بخش دیگر نیز رخ داه است، در حال حاضر 75 درصد نوجوانانی که مورد بررسی بودند، گوشی بعدی خود را نیز آیفون انتخاب نموده‌اند. این رقم شش ماه پیش 74 درصد بود. تنها 19 درصد از نوجوانان گفته‌اند که گوشی بعدی آن‌ها یک دستگاه اندرویدی خواهد بود.

48 درصد افراد حاضر در این نظر سنجی نیز دارای یک آیپد هستند. این رقم در شش ماه پیش 50 درصد بود و 2 درصد کاهش داشته است. 16 درصد از نوجوانان نیز یک آیپد مینی داشتند که یک درصد نسبت به شش ماه پیش افزایش داشته است. نیمی از نوجوانان آیپد را به عنوان تبلت بعدی خود انتخاب کرده‌اند در حالی که این رقم برای آیپد مینی 13 درصد است. 14 درصد از نوجونان نیز تبلت اندرویدی را برای دستگاه بعدی انتخاب کردند. 19 درصد از آنان مقصد بعدی خود را برای تبلت، یک دستگاه ویندوزی عنوان کرده‌اند. شش ماه پیش این رقم برای ویندوز 23 درصد بود.